Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek.
10, 13, 14, 19, 3, 5, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Deontolojinin konusu ve önemi
2
İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
8
4
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
8
4
32
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
8
4
32
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DEONTOLOJİ VE ETİK
TTEY1113024
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek.
10, 13, 14, 19, 3, 5, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Deontolojinin konusu ve önemi
2
İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.