Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DEONTOLOJİ VE ETİK | TTEY1113024 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek. | 10, 13, 14, 19, 3, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Deontolojinin konusu ve önemi | |
2 | İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar | |
3 | Mesleki değerler ve sorumluluklar | |
4 | Adalet ilkesi | |
5 | Özerklik ilkesi | |
6 | Yarar verme ilkesi | |
7 | vize | |
8 | zarar vermeme ilkesi | |
9 | Sırdaşlık ilkesi | |
10 | Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi | https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/2.3.412578.pdf |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Final | |
Kaynak |
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
|
Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | X |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | X |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 4 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 4 | 32 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 4 | 32 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DEONTOLOJİ VE ETİK | TTEY1113024 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek. | 10, 13, 14, 19, 3, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Deontolojinin konusu ve önemi | |
2 | İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar | |
3 | Mesleki değerler ve sorumluluklar | |
4 | Adalet ilkesi | |
5 | Özerklik ilkesi | |
6 | Yarar verme ilkesi | |
7 | vize | |
8 | zarar vermeme ilkesi | |
9 | Sırdaşlık ilkesi | |
10 | Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi | https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/2.3.412578.pdf |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Final | |
Kaynak |
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
|
Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | X |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | X |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28