Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL TIP TARİHİ | TTEY1113023 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders çoğunlukla anlatım tarzında olup Dünyadaki tıbbın gelişimini kronolojik olarak öğretilecektir. Öğrenim çıktıları yazılı sınav ile ölçülecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbın Tarihine giriş, amaç ve hedefi,Tarih öncesi dönemde Tıp ve hekim,Antik Medeniyetlerde hekimin kimliği,Mısır ve Mezopotamya’da tıp , tabip ve tedavi,Antik Dönem Hint’te tıp, tedavi ve cerrahi,Antik Çin’de önemli tabipler, bitkilerle tedavi ve akupünktur,vize,Antik Yunanda tıp, sağlık tanrısı ve asklepyonlarda tedavi ,Hipokrat ve Gözlemsel Tıbbın başlaması,Hipokrat ve ekolünde hastalık ve tedavi,Galen’in tıbbı ve yetişmesi,Galenin kitapları ve tıbba katkısı,Ortaçağ’a giriş,final ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki tıbbın gelişimini anlamak için kronolojik olarak tıbbın gelişim çizgisini değerlendirmek. | 10, 16, 9 | A |
Bugünkü tıbbı kavrayabilmek için ihtiyaç olan tıbbın geçirdiği önemli devreleri genel çerçeve içinde tanımlamak. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tıbbın Tarihine giriş, amaç ve hedefi | ilgili kaynağın okunması |
2 | Tarih öncesi dönemde Tıp ve hekim | ilgili kaynağın okunması |
3 | Antik Medeniyetlerde hekimin kimliği | İlgili kaynağın okunması |
4 | Mısır ve Mezopotamya’da tıp , tabip ve tedavi | ilgili kaynağın okunması |
5 | Antik Dönem Hint’te tıp, tedavi ve cerrahi | ilgili kaynağın okunması |
6 | Antik Çin’de önemli tabipler, bitkilerle tedavi ve akupünktur | ilgili kaynağın okunması |
7 | vize | |
8 | Antik Yunanda tıp, sağlık tanrısı ve asklepyonlarda tedavi | ilgili kaynağın okunması |
9 | Hipokrat ve Gözlemsel Tıbbın başlaması | ilgili kaynağın okunması |
10 | Hipokrat ve ekolünde hastalık ve tedavi | ilgili kaynağın okunması |
11 | Galen’in tıbbı ve yetişmesi | ilgili kaynağın okunması |
12 | Galenin kitapları ve tıbba katkısı | ilgili kaynağın okunması |
13 | Ortaçağ’a giriş | ilgili kaynağın okunması |
14 | final | |
Kaynak |
Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | X |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | X |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | X |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | X | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 6 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 5 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL TIP TARİHİ | TTEY1113023 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders çoğunlukla anlatım tarzında olup Dünyadaki tıbbın gelişimini kronolojik olarak öğretilecektir. Öğrenim çıktıları yazılı sınav ile ölçülecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbın Tarihine giriş, amaç ve hedefi,Tarih öncesi dönemde Tıp ve hekim,Antik Medeniyetlerde hekimin kimliği,Mısır ve Mezopotamya’da tıp , tabip ve tedavi,Antik Dönem Hint’te tıp, tedavi ve cerrahi,Antik Çin’de önemli tabipler, bitkilerle tedavi ve akupünktur,vize,Antik Yunanda tıp, sağlık tanrısı ve asklepyonlarda tedavi ,Hipokrat ve Gözlemsel Tıbbın başlaması,Hipokrat ve ekolünde hastalık ve tedavi,Galen’in tıbbı ve yetişmesi,Galenin kitapları ve tıbba katkısı,Ortaçağ’a giriş,final ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki tıbbın gelişimini anlamak için kronolojik olarak tıbbın gelişim çizgisini değerlendirmek. | 10, 16, 9 | A |
Bugünkü tıbbı kavrayabilmek için ihtiyaç olan tıbbın geçirdiği önemli devreleri genel çerçeve içinde tanımlamak. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tıbbın Tarihine giriş, amaç ve hedefi | ilgili kaynağın okunması |
2 | Tarih öncesi dönemde Tıp ve hekim | ilgili kaynağın okunması |
3 | Antik Medeniyetlerde hekimin kimliği | İlgili kaynağın okunması |
4 | Mısır ve Mezopotamya’da tıp , tabip ve tedavi | ilgili kaynağın okunması |
5 | Antik Dönem Hint’te tıp, tedavi ve cerrahi | ilgili kaynağın okunması |
6 | Antik Çin’de önemli tabipler, bitkilerle tedavi ve akupünktur | ilgili kaynağın okunması |
7 | vize | |
8 | Antik Yunanda tıp, sağlık tanrısı ve asklepyonlarda tedavi | ilgili kaynağın okunması |
9 | Hipokrat ve Gözlemsel Tıbbın başlaması | ilgili kaynağın okunması |
10 | Hipokrat ve ekolünde hastalık ve tedavi | ilgili kaynağın okunması |
11 | Galen’in tıbbı ve yetişmesi | ilgili kaynağın okunması |
12 | Galenin kitapları ve tıbba katkısı | ilgili kaynağın okunması |
13 | Ortaçağ’a giriş | ilgili kaynağın okunması |
14 | final | |
Kaynak |
Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | X |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | X |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | X |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | X | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | | | |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28