Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ ÖNERİSİ | FİBD4162620 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bankacılık ve finans alanında öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisi formunu doldurmak,Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bu dersin başarıyla tamamlanması adayların doktora tez çalışmasına başlamalarını sağlar. | 14 | E |
2. Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | E |
3. Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar | 14 | E |
4. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler | 14 | E |
5. Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır | 14 | E |
6. Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar | 14 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
2 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
3 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
4 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
5 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
6 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
7 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
8 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
9 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
10 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
11 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
12 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
13 | Doktora tez önerisi formunu doldurmak | ilgili örneklerin incelenmesi |
14 | Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi | sunum |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir. | | | | X | |
2 | Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir. | | | X | | |
3 | Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır. | | | | X | |
4 | Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir. | | | X | | |
5 | Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir. | | | | X | |
6 | Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur. | | | X | | |
7 | Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir. | | | X | | |
8 | Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 32 | 448 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(600/30) | 20 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ ÖNERİSİ | FİBD4162620 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bankacılık ve finans alanında öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek,Doktora tez önerisi formunu doldurmak,Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bu dersin başarıyla tamamlanması adayların doktora tez çalışmasına başlamalarını sağlar. | 14 | E |
2. Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | E |
3. Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar | 14 | E |
4. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler | 14 | E |
5. Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır | 14 | E |
6. Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar | 14 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
2 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
3 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
4 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
5 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
6 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
7 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
8 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
9 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
10 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
11 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
12 | Doktora tez önerisini tartışmak ve geliştirmek | literatür taraması |
13 | Doktora tez önerisi formunu doldurmak | ilgili örneklerin incelenmesi |
14 | Formun izleme komitesi tarafından değerlendirilmesi | sunum |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir. | | | | X | |
2 | Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir. | | | X | | |
3 | Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır. | | | | X | |
4 | Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir. | | | X | | |
5 | Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir. | | | | X | |
6 | Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur. | | | X | | |
7 | Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir. | | | X | | |
8 | Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:39