Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ VE RAPORLAMA | BUSD1213982 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin KARAKOÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İstatistiksel veri analizi ve raporlama dersinin amacı istatistiksel analizlerin uygulanması, yorumlanması ve rapor edilmesi, veri özelliklerinden hareketle parametrelerinin tahmin edilmesi ilgili temel bilgilerin aktarımıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İstatistiksel Kavramlar,Veri Türleri,Örnekleme Teorisi,İstatistiksel Çıkarsama,Kitle ortalaması için güven aralığı,SPSS uygulamaları,SPSS uygulamaları,Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi ve Hipotez testleri,Ki-kare bağımsızlık testi,Regresyon analizi,Korelasyon analizi,Anket tasarımı ve ölçek geliştirme,spss uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistiksel problemleri modeller. | 6, 9 | A, E |
2. Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanır. | 6, 9 | A, E |
3. Veri setlerini düzenleyebilir ve bu bunlardan istatistiksel anlamlı sonuçlar çıkarır. | 6, 9 | A, E |
4. SPSS paket programını kullanır. | 6, 9 | A, E |
5. Analizler arası farklılıkları açıklar | 6, 9 | A, E |
6. İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını ve yorumlanacağını kavrar. | 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel İstatistiksel Kavramlar | |
2 | Veri Türleri | |
3 | Örnekleme Teorisi | |
4 | İstatistiksel Çıkarsama | |
5 | Kitle ortalaması için güven aralığı | |
6 | SPSS uygulamaları | |
7 | SPSS uygulamaları | |
8 | Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi ve Hipotez testleri | |
9 | Ki-kare bağımsızlık testi | |
10 | Regresyon analizi | |
11 | Korelasyon analizi | |
12 | Anket tasarımı ve ölçek geliştirme | |
13 | spss uygulamaları | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Discovering Statistics Using SPSS (3rd Edition). London: Sage Pallant, J. (2016).
SPSS Kullanma Kılavuzu: SPSS ile adım adım veri analizi (çev. Balcı & Ahi). Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunumu / Seminer | 30 | 1 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ VE RAPORLAMA | BUSD1213982 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin KARAKOÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İstatistiksel veri analizi ve raporlama dersinin amacı istatistiksel analizlerin uygulanması, yorumlanması ve rapor edilmesi, veri özelliklerinden hareketle parametrelerinin tahmin edilmesi ilgili temel bilgilerin aktarımıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İstatistiksel Kavramlar,Veri Türleri,Örnekleme Teorisi,İstatistiksel Çıkarsama,Kitle ortalaması için güven aralığı,SPSS uygulamaları,SPSS uygulamaları,Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi ve Hipotez testleri,Ki-kare bağımsızlık testi,Regresyon analizi,Korelasyon analizi,Anket tasarımı ve ölçek geliştirme,spss uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistiksel problemleri modeller. | 6, 9 | A, E |
2. Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanır. | 6, 9 | A, E |
3. Veri setlerini düzenleyebilir ve bu bunlardan istatistiksel anlamlı sonuçlar çıkarır. | 6, 9 | A, E |
4. SPSS paket programını kullanır. | 6, 9 | A, E |
5. Analizler arası farklılıkları açıklar | 6, 9 | A, E |
6. İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını ve yorumlanacağını kavrar. | 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel İstatistiksel Kavramlar | |
2 | Veri Türleri | |
3 | Örnekleme Teorisi | |
4 | İstatistiksel Çıkarsama | |
5 | Kitle ortalaması için güven aralığı | |
6 | SPSS uygulamaları | |
7 | SPSS uygulamaları | |
8 | Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi ve Hipotez testleri | |
9 | Ki-kare bağımsızlık testi | |
10 | Regresyon analizi | |
11 | Korelasyon analizi | |
12 | Anket tasarımı ve ölçek geliştirme | |
13 | spss uygulamaları | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Discovering Statistics Using SPSS (3rd Edition). London: Sage Pallant, J. (2016).
SPSS Kullanma Kılavuzu: SPSS ile adım adım veri analizi (çev. Balcı & Ahi). Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39