Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | BUSD2113572 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma,Bireysel çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgiyi kullanır | 14 | A, D |
Doktora sınavında faydalı olabilecek becerileri kullanır | 14 | A, D |
Doktora sınavında faydalı olabilecek yetkinlikleri kullanır | 14 | A, D |
Literatür tarama konusunda becerilerini geliştirir | 14 | A, D |
İlgili alan yazınını yorumlar | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi, | Program yeterliliklerinin öğrenilmesi |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Ders döneminde açılan derslerin hocaları ile görüşme |
3 | Bireysel çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
4 | Bireysel çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
5 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
6 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
7 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
8 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
9 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
10 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile görüşme |
10 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile görüşme |
11 | Bireysel Çalışma | Gerekiğinde danışmanı ile görüşme |
12 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
13 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
14 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
Kaynak |
Örgüt Kuramı Meydan Okumalar ve Bakış Açıları. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. McLean, R., Blackie, N. M. (2008) Organizational Behavior, 16Th Edition Paperback – January 1, 2018 by Stephen P. Robbins Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2013). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi. |
AKDENİZ, E. (2020). Bilim ve Felsefe Katkısı ile Örgüt Kuramları ve Araştırma. Akademisyen Kitabevi. Izgar, H. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Eğitim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 15 | 210 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 25 | 350 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 22 | 308 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 910 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(910/30) | 30 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | BUSD2113572 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma,Bireysel çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgiyi kullanır | 14 | A, D |
Doktora sınavında faydalı olabilecek becerileri kullanır | 14 | A, D |
Doktora sınavında faydalı olabilecek yetkinlikleri kullanır | 14 | A, D |
Literatür tarama konusunda becerilerini geliştirir | 14 | A, D |
İlgili alan yazınını yorumlar | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi, | Program yeterliliklerinin öğrenilmesi |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Ders döneminde açılan derslerin hocaları ile görüşme |
3 | Bireysel çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
4 | Bireysel çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
5 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
6 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
7 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
8 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
9 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışman ile görüşme |
10 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile görüşme |
10 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile görüşme |
11 | Bireysel Çalışma | Gerekiğinde danışmanı ile görüşme |
12 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
13 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
14 | Bireysel Çalışma | Gerektiğinde danışmanı ile çalışma |
Kaynak |
Örgüt Kuramı Meydan Okumalar ve Bakış Açıları. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. McLean, R., Blackie, N. M. (2008) Organizational Behavior, 16Th Edition Paperback – January 1, 2018 by Stephen P. Robbins Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2013). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi. |
AKDENİZ, E. (2020). Bilim ve Felsefe Katkısı ile Örgüt Kuramları ve Araştırma. Akademisyen Kitabevi. Izgar, H. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Eğitim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39