Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | BUSD4113571 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 130 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Elif BAYKAL, Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama ,Veri Toplama,Veri Toplama ,Veri Toplama,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir. | 14 | D, F |
2. Literatür taraması yapabilir. | 14 | D, F |
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar. | 14 | D, F |
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirebilir ve sunabilir. | 14 | D, F |
5. Literatüre katkıda bulunur. | 14 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi |
2 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Benzer tezlerin incelenmesi |
4 | Veri toplama aracına karar verilmesi | Veri toplama araçlarının incelenmesi |
5 | Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi | Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
7 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim kurma |
8 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
9 | Veri Toplama | Örneklem Grubuyla İletişim |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | İlgili analizlerin yapılması |
12 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Bulguların özetlenmesi |
13 | Tezin ana metninin tamamlanması | Bulguların literatüre göre yorumlanması |
14 | Tez savunmasının yapılması | Sunum hazırlanması |
Kaynak |
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 30 | 2 | 60 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 30 | 5 | 150 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 28 | 100 | 2800 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 28 | 100 | 2800 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 100 | 500 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 100 | 400 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 40 | 1200 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 30 | 40 | 1200 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 9110 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(9110/30) | 130 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | BUSD4113571 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 130 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Elif BAYKAL, Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama ,Veri Toplama,Veri Toplama ,Veri Toplama,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir. | 14 | D, F |
2. Literatür taraması yapabilir. | 14 | D, F |
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar. | 14 | D, F |
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirebilir ve sunabilir. | 14 | D, F |
5. Literatüre katkıda bulunur. | 14 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi |
2 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Benzer tezlerin incelenmesi |
4 | Veri toplama aracına karar verilmesi | Veri toplama araçlarının incelenmesi |
5 | Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi | Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
7 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim kurma |
8 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
9 | Veri Toplama | Örneklem Grubuyla İletişim |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | İlgili analizlerin yapılması |
12 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Bulguların özetlenmesi |
13 | Tezin ana metninin tamamlanması | Bulguların literatüre göre yorumlanması |
14 | Tez savunmasının yapılması | Sunum hazırlanması |
Kaynak |
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | X | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39