Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OKULLARDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYG. | PDRD1113341 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi
amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | E |
Öğrenciler işlenen pozitif
psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Adil Olma | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (1. Bölüm) |
2 | Affetme | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (2. Bölüm) |
3 | Azim | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (3. Bölüm) |
4 | Cesaret | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (4. Bölüm) |
5 | Duygusal Okuryazarlık | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (5. Bölüm) |
6 | Farkındalık | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (6. Bölüm) |
7 | Hoşgörü | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (7. Bölüm) |
8 | İyimserlik | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (8. Bölüm) |
9 | Merhamet | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (9. Bölüm) |
10 | Mizah | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (10. Bölüm) |
11 | Nezaket | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (12. Bölüm) |
12 | Otantiklik | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (13. Bölüm) |
13 | Pozitif Duygular | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (15. Bölüm) |
14 | Umut | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (17. Bölüm) |
Kaynak |
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | | X |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | X |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | X |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | | | | X |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | | X |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 10 | 30 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 20 | 60 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 30 | 90 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OKULLARDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYG. | PDRD1113341 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi
amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | E |
Öğrenciler işlenen pozitif
psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Adil Olma | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (1. Bölüm) |
2 | Affetme | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (2. Bölüm) |
3 | Azim | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (3. Bölüm) |
4 | Cesaret | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (4. Bölüm) |
5 | Duygusal Okuryazarlık | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (5. Bölüm) |
6 | Farkındalık | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (6. Bölüm) |
7 | Hoşgörü | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (7. Bölüm) |
8 | İyimserlik | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (8. Bölüm) |
9 | Merhamet | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (9. Bölüm) |
10 | Mizah | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (10. Bölüm) |
11 | Nezaket | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (12. Bölüm) |
12 | Otantiklik | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (13. Bölüm) |
13 | Pozitif Duygular | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (15. Bölüm) |
14 | Umut | Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (17. Bölüm) |
Kaynak |
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | | X |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | X |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | X |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | | | | X |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | | X |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50