Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKO. DAN. VE REH. GÜN. KON.; KÜLTÜR, OKUL VE KARİ. | PDRD1213333 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum içindeki her yaş grubundaki bireylerin kariyer planlamalarına destek olacak konuların, uygulama etkinliklerini de içerecek şekilde işlenmesidir. Ek olarak topluma katkı sağlamak amacıyla işlenen her bir konu için yönteminin detaylı olarak yazıldığı bir araştırmanın desenlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kariyer Danışmanlığında Teoriler ,CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları ,Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri,Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı ,Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,,Kariyerle ilgili Değerler , Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme,Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) ,Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) ,Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar),Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar,Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar ,Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı,Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kariyer Danışmanlığında Teoriler | |
2 | CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları | |
3 | Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri | |
4 | Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı | |
5 | Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model, | |
6 | Kariyerle ilgili Değerler | |
7 | Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme | |
8 | Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) | |
9 | Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) | |
10 | Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) | |
11 | Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar | |
12 | Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar | |
13 | Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı | |
14 | Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı | |
Kaynak |
- Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları
- Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım.
- Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul.
- Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi
- Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım
- Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları.
- Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları.
- Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
- Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
|
- TOAD Testler: https://toad.halileksi.net/olcek/kategori/160-mesleki-gelisim-ve-meslekkariyer-danismanligi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKO. DAN. VE REH. GÜN. KON.; KÜLTÜR, OKUL VE KARİ. | PDRD1213333 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum içindeki her yaş grubundaki bireylerin kariyer planlamalarına destek olacak konuların, uygulama etkinliklerini de içerecek şekilde işlenmesidir. Ek olarak topluma katkı sağlamak amacıyla işlenen her bir konu için yönteminin detaylı olarak yazıldığı bir araştırmanın desenlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kariyer Danışmanlığında Teoriler ,CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları ,Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri,Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı ,Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,,Kariyerle ilgili Değerler , Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme,Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) ,Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) ,Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar),Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar,Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar ,Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı,Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kariyer Danışmanlığında Teoriler | |
2 | CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları | |
3 | Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri | |
4 | Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı | |
5 | Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model, | |
6 | Kariyerle ilgili Değerler | |
7 | Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme | |
8 | Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) | |
9 | Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) | |
10 | Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) | |
11 | Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar | |
12 | Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar | |
13 | Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı | |
14 | Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı | |
Kaynak |
- Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları
- Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım.
- Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul.
- Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi
- Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım
- Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları.
- Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları.
- Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları
- Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
|
- TOAD Testler: https://toad.halileksi.net/olcek/kategori/160-mesleki-gelisim-ve-meslekkariyer-danismanligi
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50