Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | SHKD2248960 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Tez danışmanıyla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar. | 16, 19, 9 | D |
2. Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer. | 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir. | |
1 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
3 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
4 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
5 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
6 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
7 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
11 | Tez danışmanıyla görüşme | Bireysel çalışma |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
14 | Yeterlik sınavı | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Sınava hazır olmak için sağlık hukukuna ve temel hukuk kavramlarına ilişkin gerekli tüm kaynaklar, güncel yargı kararları, öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | | X | | |
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | X | | | |
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | X | |
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | X | | |
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | | | X | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | | | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | | | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 30 | 60 | 1800 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1800 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | SHKD2248960 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN. |
Dersin Amacı | Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Tez danışmanıyla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar. | 16, 19, 9 | D |
2. Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer. | 16, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir. | |
1 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
3 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
4 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
5 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
6 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
7 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması | Bireysel çalışma |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
11 | Tez danışmanıyla görüşme | Bireysel çalışma |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Bireysel çalışma |
14 | Yeterlik sınavı | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Sınava hazır olmak için sağlık hukukuna ve temel hukuk kavramlarına ilişkin gerekli tüm kaynaklar, güncel yargı kararları, öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | | | X | | |
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | | | X | | |
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | | | X | | |
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | | X | | | |
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | X | | | |
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | | X | | | |
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | X | |
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | X | | |
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | | | | X | |
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | | | | |
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | | | | |
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | | | | |
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52