Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜT KURAMI VE TASARIMI | YSTD1113475 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Örgüt çalışmaları alanında yapılan araştırmalar ve geliştirilen kuramların öğrenciler tarafından pratik iş dünyasından örnekler ve örgüt tasarımları ile anlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı,Örgüt Tasarımı: Dün ve Bugün,Örgütte Yetki,Yapı ve Strateji İlişkisi,Yapı ve Teknoloji İlişkisi,Örgütlerarası İlişkiler,Küresel Örgüt Tasarımı,Örgütün Çevresini Anlamak,Örgütte Güç ve Politika,Örgütsel Karar Verme,Örgüt Kültürü ve Etik,Örgütsel Değişim,Örgütte Bilginin Yapılanması ve Koordinasyon,Örgüt Büyüklüğü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı kavramlarını açıklar.
| 9 | A |
2. Örgüt Yapısı ve Strateji İlişkisini açıklar.
| 9 | A |
3. Örgüt yapısı ve Teknoloji İlişkisini açıklar | 9 | A |
4. Küresel Örgüt Tasarımını açıklar.
| 9 | A |
5. Örgüt Kültürü ve Etik konularını tartışır. | 9 | A |
6. Örgütte Güç ve Politika konularını tartışır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
2 | Örgüt Tasarımı: Dün ve Bugün | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
3 | Örgütte Yetki | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
4 | Yapı ve Strateji İlişkisi | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
5 | Yapı ve Teknoloji İlişkisi | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
6 | Örgütlerarası İlişkiler | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
7 | Küresel Örgüt Tasarımı | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
8 | Örgütün Çevresini Anlamak | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
9 | Örgütte Güç ve Politika | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
10 | Örgütsel Karar Verme | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
11 | Örgüt Kültürü ve Etik | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
12 | Örgütsel Değişim | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
13 | Örgütte Bilginin Yapılanması ve Koordinasyon | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
14 | Örgüt Büyüklüğü | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
Kaynak |
ÖRGÜT KURAMI: Meydan Okumalar ve Bakış Açıları - ORGANIZATION THEORY - Challenges and Perspectives |
Örgüt Kuramları ve Tasarımını Anlamak Yazar: Kolektif
Editör: Ömür N. Timurcanday Özmen
Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | | X | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(262/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜT KURAMI VE TASARIMI | YSTD1113475 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Örgüt çalışmaları alanında yapılan araştırmalar ve geliştirilen kuramların öğrenciler tarafından pratik iş dünyasından örnekler ve örgüt tasarımları ile anlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı,Örgüt Tasarımı: Dün ve Bugün,Örgütte Yetki,Yapı ve Strateji İlişkisi,Yapı ve Teknoloji İlişkisi,Örgütlerarası İlişkiler,Küresel Örgüt Tasarımı,Örgütün Çevresini Anlamak,Örgütte Güç ve Politika,Örgütsel Karar Verme,Örgüt Kültürü ve Etik,Örgütsel Değişim,Örgütte Bilginin Yapılanması ve Koordinasyon,Örgüt Büyüklüğü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı kavramlarını açıklar.
| 9 | A |
2. Örgüt Yapısı ve Strateji İlişkisini açıklar.
| 9 | A |
3. Örgüt yapısı ve Teknoloji İlişkisini açıklar | 9 | A |
4. Küresel Örgüt Tasarımını açıklar.
| 9 | A |
5. Örgüt Kültürü ve Etik konularını tartışır. | 9 | A |
6. Örgütte Güç ve Politika konularını tartışır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgüt, Örgüt Kuramı ve Örgüt Tasarımı | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
2 | Örgüt Tasarımı: Dün ve Bugün | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
3 | Örgütte Yetki | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
4 | Yapı ve Strateji İlişkisi | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
5 | Yapı ve Teknoloji İlişkisi | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
6 | Örgütlerarası İlişkiler | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
7 | Küresel Örgüt Tasarımı | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
8 | Örgütün Çevresini Anlamak | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
9 | Örgütte Güç ve Politika | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
10 | Örgütsel Karar Verme | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
11 | Örgüt Kültürü ve Etik | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
12 | Örgütsel Değişim | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
13 | Örgütte Bilginin Yapılanması ve Koordinasyon | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
14 | Örgüt Büyüklüğü | Kitaptan İlgili Kısmın Okunması |
Kaynak |
ÖRGÜT KURAMI: Meydan Okumalar ve Bakış Açıları - ORGANIZATION THEORY - Challenges and Perspectives |
Örgüt Kuramları ve Tasarımını Anlamak Yazar: Kolektif
Editör: Ömür N. Timurcanday Özmen
Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | | X | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | X | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | X | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:04Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:14