Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ | YSTD1214361 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Bilimlerde Nitel veri analizi Yöntemleri, neden ve nasıl sorularına detaylı cevap arayan, derinlemesine bilgi edinilmek istenen durumları anlamaya yönelik düzenlenecek araştırma desenlerini içeren bir derstir. Dersin amacı öğrencilere, nitel araştırmalarda çeşitli araştırma desenlerinde problem durumu belirleme, çalışma grubu oluşturma, veri toplama, toplanan veriyi analiz etme ve yorumlama yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve genel olarak ders konularından bahsedilmesi,Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri,Nitel veri analizinde temel kavramlar,Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi,Nitel veri analiz türleri: Konuşma analizi, söylem analizi,Nitel veri analiz türleri: Tematik analiz,Nitel veri analiz türleri: anlatı analiz ,Nitel veri analiz türleri: Yorumlamacı olgubilim analizi, Etnografik analiz, sürekli karşılaştırma analizi,Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması,Nitel veri analiz sürecinde etik konular,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Nitel verinin ve analizinin temel özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
3. Kodlama, tema oluşturma gibi nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A |
4. Nitel veri analiz türlerini sınıflandırır. | 16, 9 | A |
5. Nitel veri analizi sürecindeki etik konularını tartışır. | 16, 9 | A |
6. Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklar. | 16, 9 | A |
7. Nitel verilerin kodlanmasında ve analiz edilmesinde bilgisayar yazılımlarını kullanır. | 16, 9 | A |
8. Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazar. | 16, 9 | A |
9. Nitel verinin yazımında farklı yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve genel olarak ders konularından bahsedilmesi | |
2 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Nitel veri analizinde temel kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Nitel veri analiz türleri: Konuşma analizi, söylem analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Nitel veri analiz türleri: Tematik analiz | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Nitel veri analiz türleri: anlatı analiz | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Nitel veri analiz türleri: Yorumlamacı olgubilim analizi, Etnografik analiz, sürekli karşılaştırma analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Nitel veri analiz sürecinde etik konular | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
12 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
13 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
14 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
Kaynak |
Nitel Araştırma Yöntemleri - John C. Creswell 2021
Karma Yöntem Araştırmalarına Girilş - John C. Creswell 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 8 | 160 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 277 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(277/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ | YSTD1214361 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal Bilimlerde Nitel veri analizi Yöntemleri, neden ve nasıl sorularına detaylı cevap arayan, derinlemesine bilgi edinilmek istenen durumları anlamaya yönelik düzenlenecek araştırma desenlerini içeren bir derstir. Dersin amacı öğrencilere, nitel araştırmalarda çeşitli araştırma desenlerinde problem durumu belirleme, çalışma grubu oluşturma, veri toplama, toplanan veriyi analiz etme ve yorumlama yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve genel olarak ders konularından bahsedilmesi,Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri,Nitel veri analizinde temel kavramlar,Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi,Nitel veri analiz türleri: Konuşma analizi, söylem analizi,Nitel veri analiz türleri: Tematik analiz,Nitel veri analiz türleri: anlatı analiz ,Nitel veri analiz türleri: Yorumlamacı olgubilim analizi, Etnografik analiz, sürekli karşılaştırma analizi,Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması,Nitel veri analiz sürecinde etik konular,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması,Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Nitel verinin ve analizinin temel özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
3. Kodlama, tema oluşturma gibi nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A |
4. Nitel veri analiz türlerini sınıflandırır. | 16, 9 | A |
5. Nitel veri analizi sürecindeki etik konularını tartışır. | 16, 9 | A |
6. Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklar. | 16, 9 | A |
7. Nitel verilerin kodlanmasında ve analiz edilmesinde bilgisayar yazılımlarını kullanır. | 16, 9 | A |
8. Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazar. | 16, 9 | A |
9. Nitel verinin yazımında farklı yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve genel olarak ders konularından bahsedilmesi | |
2 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Nitel veri analizinde temel kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Nitel veri analiz türleri: Konuşma analizi, söylem analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Nitel veri analiz türleri: Tematik analiz | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Nitel veri analiz türleri: anlatı analiz | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Nitel veri analiz türleri: Yorumlamacı olgubilim analizi, Etnografik analiz, sürekli karşılaştırma analizi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Nitel veri analiz sürecinde etik konular | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
12 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
13 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
14 | Nitel Veri Analizi Örnek Uygulaması | |
Kaynak |
Nitel Araştırma Yöntemleri - John C. Creswell 2021
Karma Yöntem Araştırmalarına Girilş - John C. Creswell 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | X | | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:04Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:14