Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | YSTD1162170 | Güz Dönemi | 3+0 | - | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem,Araştırma Kavramı,Araştırma Süreçleri,Araştırma Modelleri,Araştırmada Verilerin Toplanması,Araştırmada Bulgular ve Yorum,Araştırmada Sonuç ve Öneriler,Rapor Yazım Kuralları,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem,Araştırma Kavramı,Araştırma Süreçleri,Araştırma Modelleri,Araştırmada Verilerin Toplanması ,Araştırmada Bulgular ve Yorum,Araştırmada Sonuç ve Öneriler,Rapor Yazım Kuralları ,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum
,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütebilir. | 9 | A, E |
1.1. Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | | |
1.2. Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar. | | |
1.3. Bilimsel araştırma metotlarını uygular. | | |
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir. | 9 | A, E |
2.1. Bilimsel yayımın aşamalarını öğrenir. | | |
2.2. Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar. | | |
2.3. Bilimsel atıf metotlarını uygular. | | |
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser. | 9 | A, E |
3.1. Yazılı etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. | | |
3.2. Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenir | | |
3.3. Etik ilkeleri benimser. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
|
2 | Araştırma Kavramı | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
3 | Araştırma Süreçleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
4 | Araştırma Modelleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
5 | Araştırmada Verilerin Toplanması | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
6 | Araştırmada Bulgular ve Yorum | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
7 | Araştırmada Sonuç ve Öneriler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
8 | Rapor Yazım Kuralları | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
9 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
10 | Sunum | Sunum hazırlığı.
|
11 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
12 | Sunum
| Sunum hazırlığı. |
13 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
14 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir.Üniversitelerin Tez Yazım Kılavuzları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | | X | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | | X | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 60 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 15 | 105 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 287 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(287/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | YSTD1162170 | Güz Dönemi | 3+0 | - | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem,Araştırma Kavramı,Araştırma Süreçleri,Araştırma Modelleri,Araştırmada Verilerin Toplanması,Araştırmada Bulgular ve Yorum,Araştırmada Sonuç ve Öneriler,Rapor Yazım Kuralları,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem,Araştırma Kavramı,Araştırma Süreçleri,Araştırma Modelleri,Araştırmada Verilerin Toplanması ,Araştırmada Bulgular ve Yorum,Araştırmada Sonuç ve Öneriler,Rapor Yazım Kuralları ,Sunum,Sunum,Sunum,Sunum
,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütebilir. | 9 | A, E |
1.1. Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | | |
1.2. Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar. | | |
1.3. Bilimsel araştırma metotlarını uygular. | | |
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir. | 9 | A, E |
2.1. Bilimsel yayımın aşamalarını öğrenir. | | |
2.2. Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar. | | |
2.3. Bilimsel atıf metotlarını uygular. | | |
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser. | 9 | A, E |
3.1. Yazılı etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. | | |
3.2. Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenir | | |
3.3. Etik ilkeleri benimser. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
|
2 | Araştırma Kavramı | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
3 | Araştırma Süreçleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
4 | Araştırma Modelleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
5 | Araştırmada Verilerin Toplanması | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
6 | Araştırmada Bulgular ve Yorum | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
7 | Araştırmada Sonuç ve Öneriler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
8 | Rapor Yazım Kuralları | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
9 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
10 | Sunum | Sunum hazırlığı.
|
11 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
12 | Sunum
| Sunum hazırlığı. |
13 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
14 | Sunum | Sunum hazırlığı. |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir.Üniversitelerin Tez Yazım Kılavuzları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | X | | |
4 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | | | X | |
5 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | | X | | | |
6 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | | | X | |
7 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | | X | |
8 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:04Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:14