Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | İSGY1240960 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fahri ERENEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Sağlığı ve Güvenliği hukukunun temel amaç ve ilkeleri, İSG alanında tarafların hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak ve Örnek vakalarla pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Hukuk Kavramlarına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma , İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4,6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5, Altişveren Yönetmeliği , Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik, Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik ,Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği , İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | 16, 9 | A, E |
İş kazaları ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçlarını açıklar. | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre çalışan ve İşverenlerin yükümlülüklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile ilgili çalışanlara eğitim verir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Hukuk Kavramlarına Giriş | sunumlar |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş | sunumlar |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma | sunumlar |
4 | İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması | sunumlar |
5 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | sunumlar |
6 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2 | sunumlar |
7 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3 | sunumlar |
8 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4 | sunumlar |
9 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5 | sunumlar |
10 | Altişveren Yönetmeliği | sunumlar |
11 | Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği | sunumlar |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği | sunumlar |
Kaynak |
1. İş Mevzuatı 2. İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında hazırlanan tüm ulusal mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | X | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | X | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 13 | 4 | 52 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 36 | 72 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 34 | 68 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | İSGY1240960 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fahri ERENEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Sağlığı ve Güvenliği hukukunun temel amaç ve ilkeleri, İSG alanında tarafların hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak ve Örnek vakalarla pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Hukuk Kavramlarına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma , İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4,6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5, Altişveren Yönetmeliği , Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik, Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik ,Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği , İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | 16, 9 | A, E |
İş kazaları ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçlarını açıklar. | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre çalışan ve İşverenlerin yükümlülüklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile ilgili çalışanlara eğitim verir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Hukuk Kavramlarına Giriş | sunumlar |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş | sunumlar |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma | sunumlar |
4 | İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması | sunumlar |
5 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | sunumlar |
6 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2 | sunumlar |
7 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3 | sunumlar |
8 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4 | sunumlar |
9 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5 | sunumlar |
10 | Altişveren Yönetmeliği | sunumlar |
11 | Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği | sunumlar |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği | sunumlar |
Kaynak |
1. İş Mevzuatı 2. İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında hazırlanan tüm ulusal mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | X | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | X | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07