Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STRATEJİK YÖNETİM | İSGY1238620 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stratejik Yönetim ile ilgili temel kavramların anlaşılmasını, stratejik analiz ve planın nasıl bir işletme için ne ifade ettiğini ve nasıl paılacağına ilişkin yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders izlencesinin açıklanması ve giriş,Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve,Stratejik yönetim süreci ve unsurları,Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (Dış çevre analizi),Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (İç çevre/işletme analizi),Çevre unsurlarının ölçülmesi ve durum belirleme matrisleri,Stratejik Yönlendirme,Temel stratejiler,Rekabet stratejileri,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgütsel yapı,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgüt kültürü,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve liderlik biçimi,Stratejik sonuçların değerlendirilmesi ve kontrol,Kurumsal yönetişim ve yönetsel etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
Bir kuruluşun iç ve dış çevre faktörlerinin önemini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Stratejik yönetim süreci hakkında bilgi kazanır. | 10, 9 | A, E |
Stratejik analiz ( amaçların tespit edilmesi, iç ve dış çevre analizi) yapabilme bilgi ve becerisi kazanır. | 10, 9 | A, E |
Bir işletme için stratejik plan hazırlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, ders izlencesinin açıklanması ve giriş | |
2 | Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Stratejik yönetim süreci ve unsurları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (Dış çevre analizi) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (İç çevre/işletme analizi) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Çevre unsurlarının ölçülmesi ve durum belirleme matrisleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Stratejik Yönlendirme | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Temel stratejiler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Rekabet stratejileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgütsel yapı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgüt kültürü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve liderlik biçimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Stratejik sonuçların değerlendirilmesi ve kontrol | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal yönetişim ve yönetsel etik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sunum dosyaları, tavsiye edilen makaleler ve örnek olaylar.. |
Hayri Ülgen ve S.Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul:Beta Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | | | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | X | | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 20 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 215 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(215/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STRATEJİK YÖNETİM | İSGY1238620 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stratejik Yönetim ile ilgili temel kavramların anlaşılmasını, stratejik analiz ve planın nasıl bir işletme için ne ifade ettiğini ve nasıl paılacağına ilişkin yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders izlencesinin açıklanması ve giriş,Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve,Stratejik yönetim süreci ve unsurları,Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (Dış çevre analizi),Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (İç çevre/işletme analizi),Çevre unsurlarının ölçülmesi ve durum belirleme matrisleri,Stratejik Yönlendirme,Temel stratejiler,Rekabet stratejileri,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgütsel yapı,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgüt kültürü,Stratejilerin uygulanması: Strateji ve liderlik biçimi,Stratejik sonuçların değerlendirilmesi ve kontrol,Kurumsal yönetişim ve yönetsel etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
Bir kuruluşun iç ve dış çevre faktörlerinin önemini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Stratejik yönetim süreci hakkında bilgi kazanır. | 10, 9 | A, E |
Stratejik analiz ( amaçların tespit edilmesi, iç ve dış çevre analizi) yapabilme bilgi ve becerisi kazanır. | 10, 9 | A, E |
Bir işletme için stratejik plan hazırlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, ders izlencesinin açıklanması ve giriş | |
2 | Stratejik yönetim ile ilgili kavramsal çerçeve | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Stratejik yönetim süreci ve unsurları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (Dış çevre analizi) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz - 1 (İç çevre/işletme analizi) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Çevre unsurlarının ölçülmesi ve durum belirleme matrisleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Stratejik Yönlendirme | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Temel stratejiler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Rekabet stratejileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgütsel yapı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve örgüt kültürü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Stratejilerin uygulanması: Strateji ve liderlik biçimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Stratejik sonuçların değerlendirilmesi ve kontrol | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal yönetişim ve yönetsel etik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sunum dosyaları, tavsiye edilen makaleler ve örnek olaylar.. |
Hayri Ülgen ve S.Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul:Beta Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | | | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | X | | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07