Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİMYASAL RİSK ETMENLERİ | İSGY1212989 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | Ders notları ve ilgili yönetmelikler |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, işyerlerinde sağlığı ve güvenliğini etkileyen kimyasal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve bunlara karşı alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kimyasal Risk Etmenlerine Giriş,Kimyasalların sınıflandırılması,Kimyasal Riskler,Sağlığa zararlı kimyasalların MAK, ESD değerleri,Tehlikeli kimyasallar ve zararlılık sınıfları,Zararlılık işaretleri,Katı ve toz halindeki kimyasal faktörler,Sıvı ve buhar halindeki kimyasal faktörler,Malzeme Güvenlik Bilgi Formu,Kişisel koruyucu donanımlar,Kimyasal etiketleme ve depolama,Kimyasal atıklar,Kimya endüstrisinde risk analizi; acil durum planı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler kimyasalların zararlarını tanımlar. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallarla uygun çalışma ortamını belirler. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallara karşı alınması gereken tedbirleri belirler. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallarla ilgili risk analizi yapar. | 16, 9 | A, E, F |
Malzeme güvenlik bilgi formunu analiz eder. | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kimyasal Risk Etmenlerine Giriş | Ders notu |
2 | Kimyasalların sınıflandırılması | Ders notu |
3 | Kimyasal Riskler | Ders notu |
4 | Sağlığa zararlı kimyasalların MAK, ESD değerleri | Ders notu |
5 | Tehlikeli kimyasallar ve zararlılık sınıfları | Ders notu |
6 | Zararlılık işaretleri | Ders notu |
7 | Katı ve toz halindeki kimyasal faktörler | Ders notu |
8 | Sıvı ve buhar halindeki kimyasal faktörler | Ders notu |
10 | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu | Ders notu |
11 | Kişisel koruyucu donanımlar | Ders notu |
12 | Kimyasal etiketleme ve depolama | Ders notu |
13 | Kimyasal atıklar | Ders notu |
14 | Kimya endüstrisinde risk analizi; acil durum planı | Ders notu |
Kaynak |
Ders notları ve ilgili yönetmelikler |
Güvenlik Bilgi Formu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | X | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | X |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | X | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | X | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | X | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | X | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | X | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 42 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 100 | 100 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİMYASAL RİSK ETMENLERİ | İSGY1212989 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | Ders notları ve ilgili yönetmelikler |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, işyerlerinde sağlığı ve güvenliğini etkileyen kimyasal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve bunlara karşı alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kimyasal Risk Etmenlerine Giriş,Kimyasalların sınıflandırılması,Kimyasal Riskler,Sağlığa zararlı kimyasalların MAK, ESD değerleri,Tehlikeli kimyasallar ve zararlılık sınıfları,Zararlılık işaretleri,Katı ve toz halindeki kimyasal faktörler,Sıvı ve buhar halindeki kimyasal faktörler,Malzeme Güvenlik Bilgi Formu,Kişisel koruyucu donanımlar,Kimyasal etiketleme ve depolama,Kimyasal atıklar,Kimya endüstrisinde risk analizi; acil durum planı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler kimyasalların zararlarını tanımlar. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallarla uygun çalışma ortamını belirler. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallara karşı alınması gereken tedbirleri belirler. | 16, 9 | A, E, F |
Tehlikeli kimyasallarla ilgili risk analizi yapar. | 16, 9 | A, E, F |
Malzeme güvenlik bilgi formunu analiz eder. | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kimyasal Risk Etmenlerine Giriş | Ders notu |
2 | Kimyasalların sınıflandırılması | Ders notu |
3 | Kimyasal Riskler | Ders notu |
4 | Sağlığa zararlı kimyasalların MAK, ESD değerleri | Ders notu |
5 | Tehlikeli kimyasallar ve zararlılık sınıfları | Ders notu |
6 | Zararlılık işaretleri | Ders notu |
7 | Katı ve toz halindeki kimyasal faktörler | Ders notu |
8 | Sıvı ve buhar halindeki kimyasal faktörler | Ders notu |
10 | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu | Ders notu |
11 | Kişisel koruyucu donanımlar | Ders notu |
12 | Kimyasal etiketleme ve depolama | Ders notu |
13 | Kimyasal atıklar | Ders notu |
14 | Kimya endüstrisinde risk analizi; acil durum planı | Ders notu |
Kaynak |
Ders notları ve ilgili yönetmelikler |
Güvenlik Bilgi Formu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | X | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | X |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | X | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | X | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | X | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | X | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | X | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | X | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07