Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME TEKNİKLERİ | İSGY1214773 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çok kriterli karar verme yöntemleri ile ilgili ileri bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırmalarda kullanmak üzere bilgi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Model Kurulması,Hedef Fonksiyonu Oluşturulması,AHP,DEMATEL,Entropi,CRITIC,Uygulama,TOPSIS,MAIRCA,Model Uygulaması,Karma Yöntem,Karma Yöntem,Raporlama,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hedef fonksiyonunu tanımlar. | 9 | A |
1.1. Maksimizasyon Fonksiyonunu yazabilir | 9 | |
1.2. Minimizasyon Fonksiyonunu yazabilir. | 9 | |
2. Ağırlıklandırma Yöntemleri Çözümleyebilir | 9 | A |
2.1. AHP Çözebilir | 9 | |
2.2. DEMATEL Çözebilir | 9 | |
3. Objektif Ağırlıklandırma Yöntemleri Çözümleyebilir. | 9 | A |
3.1. Entropi çözebilir | 9 | |
3.2. Çözebilir CRITIC | 9 | |
4. Sıralama Yöntemleri Çözümleyebilir. | 9 | A |
4.1. TOPSIS Çözebilir | 9 | |
4.2. MAIRCA Çözebilir | 9 | |
5. Karma Yöntemleri Çözümleyebilir | 9 | A |
5.1. Model tasarlayabilir. | 9 | |
5.2. Model çözümleyebilir. | 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Model Kurulması | Okuma |
2 | Hedef Fonksiyonu Oluşturulması | Okuma |
3 | AHP | Okuma |
4 | DEMATEL | Okuma |
5 | Entropi | Okuma |
6 | CRITIC | Okuma |
7 | Uygulama | Okuma |
8 | TOPSIS | Okuma |
9 | MAIRCA | Okuma |
10 | Model Uygulaması | Okuma |
11 | Karma Yöntem | Okuma |
12 | Karma Yöntem | Okuma |
13 | Raporlama | Okuma |
14 | Genel Tekrar | Okuma |
Kaynak |
Ecer, F. (2020). Çok kriterli karar verme geçmişten günümüze kapsamlı bir yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 1 | 42 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 42 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME TEKNİKLERİ | İSGY1214773 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Serkan ETİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çok kriterli karar verme yöntemleri ile ilgili ileri bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırmalarda kullanmak üzere bilgi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Model Kurulması,Hedef Fonksiyonu Oluşturulması,AHP,DEMATEL,Entropi,CRITIC,Uygulama,TOPSIS,MAIRCA,Model Uygulaması,Karma Yöntem,Karma Yöntem,Raporlama,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hedef fonksiyonunu tanımlar. | 9 | A |
1.1. Maksimizasyon Fonksiyonunu yazabilir | 9 | |
1.2. Minimizasyon Fonksiyonunu yazabilir. | 9 | |
2. Ağırlıklandırma Yöntemleri Çözümleyebilir | 9 | A |
2.1. AHP Çözebilir | 9 | |
2.2. DEMATEL Çözebilir | 9 | |
3. Objektif Ağırlıklandırma Yöntemleri Çözümleyebilir. | 9 | A |
3.1. Entropi çözebilir | 9 | |
3.2. Çözebilir CRITIC | 9 | |
4. Sıralama Yöntemleri Çözümleyebilir. | 9 | A |
4.1. TOPSIS Çözebilir | 9 | |
4.2. MAIRCA Çözebilir | 9 | |
5. Karma Yöntemleri Çözümleyebilir | 9 | A |
5.1. Model tasarlayabilir. | 9 | |
5.2. Model çözümleyebilir. | 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Model Kurulması | Okuma |
2 | Hedef Fonksiyonu Oluşturulması | Okuma |
3 | AHP | Okuma |
4 | DEMATEL | Okuma |
5 | Entropi | Okuma |
6 | CRITIC | Okuma |
7 | Uygulama | Okuma |
8 | TOPSIS | Okuma |
9 | MAIRCA | Okuma |
10 | Model Uygulaması | Okuma |
11 | Karma Yöntem | Okuma |
12 | Karma Yöntem | Okuma |
13 | Raporlama | Okuma |
14 | Genel Tekrar | Okuma |
Kaynak |
Ecer, F. (2020). Çok kriterli karar verme geçmişten günümüze kapsamlı bir yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07