Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | İSGY2239990 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 70 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Hakan TOZAN, Doç.Dr. İsmail DABANLI, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK, Doç.Dr. Serkan ETİ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi,Literatür taraması,Literatür taraması 2
,Tez Önerisinin Geliştirilmesi,Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması 2,Verilerin çözümlenmesi,Verilerin çözümlenmesi 2,Sonuçların yorumlanması,Sonuçların yorumlanması 2,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2,Öz-değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel süreçleri izleyerek bir yüksek lisans tezi hazılayabilir. | 10, 2 | F |
Literatürü tarar | 10, 2 | F |
Tez önerisi geliştirir | 10, 2 | F |
Verilerini toplar | 10, 2 | F |
Sonuçları yorumlar | 10, 2 | F |
Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır | 10, 2 | F |
Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir | 10, 2 | F |
Alternatif yöntemler türetir. | 10, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi | sunumlar |
2 | Literatür taraması | sunumlar |
3 | Literatür taraması 2
| sunumlar |
4 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi | sunumlar |
5 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2 | sunumlar |
6 | Verilerin toplanması | sunumlar |
7 | Verilerin toplanması 2 | sunumlar |
8 | Verilerin çözümlenmesi | sunumlar |
9 | Verilerin çözümlenmesi 2 | sunumlar |
10 | Sonuçların yorumlanması | sunumlar |
11 | Sonuçların yorumlanması 2 | sunumlar |
12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | sunumlar |
13 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2 | sunumlar |
14 | Öz-değerlendirme | sunumlar |
Kaynak |
Ders kitabı verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | X |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | X |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | X |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | X |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | | X |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | X |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | X |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | X |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 35 | 30 | 1050 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 45 | 270 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 38 | 228 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 42 | 252 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 50 | 300 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2100 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2100/30) | 70 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | İSGY2239990 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 70 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Hakan TOZAN, Doç.Dr. İsmail DABANLI, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK, Doç.Dr. Serkan ETİ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi,Literatür taraması,Literatür taraması 2
,Tez Önerisinin Geliştirilmesi,Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması 2,Verilerin çözümlenmesi,Verilerin çözümlenmesi 2,Sonuçların yorumlanması,Sonuçların yorumlanması 2,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2,Öz-değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel süreçleri izleyerek bir yüksek lisans tezi hazılayabilir. | 10, 2 | F |
Literatürü tarar | 10, 2 | F |
Tez önerisi geliştirir | 10, 2 | F |
Verilerini toplar | 10, 2 | F |
Sonuçları yorumlar | 10, 2 | F |
Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır | 10, 2 | F |
Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir | 10, 2 | F |
Alternatif yöntemler türetir. | 10, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi | sunumlar |
2 | Literatür taraması | sunumlar |
3 | Literatür taraması 2
| sunumlar |
4 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi | sunumlar |
5 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2 | sunumlar |
6 | Verilerin toplanması | sunumlar |
7 | Verilerin toplanması 2 | sunumlar |
8 | Verilerin çözümlenmesi | sunumlar |
9 | Verilerin çözümlenmesi 2 | sunumlar |
10 | Sonuçların yorumlanması | sunumlar |
11 | Sonuçların yorumlanması 2 | sunumlar |
12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | sunumlar |
13 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2 | sunumlar |
14 | Öz-değerlendirme | sunumlar |
Kaynak |
Ders kitabı verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | X |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | X |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | X |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | X |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | | X |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | | X |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | X |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | X |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | X |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07