Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | BUSY1213584 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hazırlanan araştırma önerilerinin işletme alanında uygulamasını gerçekleştirerek, sunumların yapılması ve araştırma sonuçlarının tartışılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Rapor ve tez yazım kuralları,2.Hafta: Araştırma modellerinin değerlendirilmesi
,3.Hafta: Araştırma evren ve örneklem yöntemi,4.Hafta: Veri toplama yöntemleri,5.Hafta: Araştırmada Bulgular ve Yorum,6.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri,7.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri,8.Hafta: ara sınav haftası ,9.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,10. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,11. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,12.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,13.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,14.hafta: Final haftası ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütebilecektir.
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir.
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
| 6, 9 | H |
2.Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretebilecektir.
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını öğrenir.
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular. | 6, 9 | H |
3.Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimseyecektir.
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenir.
3.2.yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenir.
3.2.Etik ilkeleri benimser.
| 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Rapor ve tez yazım kuralları | |
2 | 2.Hafta: Araştırma modellerinin değerlendirilmesi
| |
3 | 3.Hafta: Araştırma evren ve örneklem yöntemi | |
4 | 4.Hafta: Veri toplama yöntemleri | |
5 | 5.Hafta: Araştırmada Bulgular ve Yorum | |
6 | 6.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | |
7 | 7.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | |
8 | 8.Hafta: ara sınav haftası | |
9 | 9.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
10 | 10. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
11 | 11. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
12 | 12.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
13 | 13.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
14 | 14.hafta: Final haftası | |
Kaynak |
Sınıf içi ders notları
Halil SEYİDOĞLU, Bilimsel Araştırma yazma el kitabı, İstanbul: Güzem Yayınları, 2000.
Niyazi KARASAR, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
Serkan Bayraktaroğlu ve diğ, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | BUSY1213584 | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hazırlanan araştırma önerilerinin işletme alanında uygulamasını gerçekleştirerek, sunumların yapılması ve araştırma sonuçlarının tartışılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Rapor ve tez yazım kuralları,2.Hafta: Araştırma modellerinin değerlendirilmesi
,3.Hafta: Araştırma evren ve örneklem yöntemi,4.Hafta: Veri toplama yöntemleri,5.Hafta: Araştırmada Bulgular ve Yorum,6.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri,7.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri,8.Hafta: ara sınav haftası ,9.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,10. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,11. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,12.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,13.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları,14.hafta: Final haftası ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütebilecektir.
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir.
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
| 6, 9 | H |
2.Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretebilecektir.
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını öğrenir.
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular. | 6, 9 | H |
3.Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimseyecektir.
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenir.
3.2.yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenir.
3.2.Etik ilkeleri benimser.
| 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Rapor ve tez yazım kuralları | |
2 | 2.Hafta: Araştırma modellerinin değerlendirilmesi
| |
3 | 3.Hafta: Araştırma evren ve örneklem yöntemi | |
4 | 4.Hafta: Veri toplama yöntemleri | |
5 | 5.Hafta: Araştırmada Bulgular ve Yorum | |
6 | 6.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | |
7 | 7.Hafta: Metodolojik Açıdan Örnek Makale incelemeleri | |
8 | 8.Hafta: ara sınav haftası | |
9 | 9.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
10 | 10. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
11 | 11. Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
12 | 12.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
13 | 13.Hafta: Araştırma Önerisi Sunumları | |
14 | 14.hafta: Final haftası | |
Kaynak |
Sınıf içi ders notları
Halil SEYİDOĞLU, Bilimsel Araştırma yazma el kitabı, İstanbul: Güzem Yayınları, 2000.
Niyazi KARASAR, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
Serkan Bayraktaroğlu ve diğ, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04