Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YATIRIM PROJELERİNİN YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ | BUSY1213588 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mali yatırımların önemlilerinden olan hisse senetlerinin değerlenmesi için kullanılan araçlar ve yaklaşımlar hakkında ve portföy yönetiminin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Getiri kavramları,Risk ve risk primi kavramları,Çeşitlendirme,En iyi portföyü kurma,Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı,Arbitraj Fiyatlama Kuramı,Etkin Piyasa Hipotezi,Davranışsal finans,Teknik analiz,Makroekonomik analiz,Sektör analizi,Hisse senedi değerleme,Mali tablolar,Mali oranlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Risk ve getiri kavramları hakkında hesaplamalar yapar. | 10, 9 | A |
2. Modern portföy kuramının temel kavramlarını uygular. | 10, 9 | A |
3. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramını kullanır. | 10, 9 | A |
4. Etkin Piyasa Hipotezinin kuramsal altyapısını kullanır. | 10, 9 | A |
5. Davranışsal finansın temel yaklaşımını ve teknik analizin ne olduğunu açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Getiri kavramları | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
2 | Risk ve risk primi kavramları | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
3 | Çeşitlendirme | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
4 | En iyi portföyü kurma | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
5 | Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
6 | Arbitraj Fiyatlama Kuramı | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
7 | Etkin Piyasa Hipotezi | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
8 | Davranışsal finans | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
9 | Teknik analiz | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
10 | Makroekonomik analiz | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
11 | Sektör analizi | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
12 | Hisse senedi değerleme | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
13 | Mali tablolar | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
14 | Mali oranlar | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
Kaynak |
1. Bodie, Kane ve Marcus, Essentials of Investments, McGraw-Hill (2023) Ek Okumalar 1. Sharpe, Alexander ve Bailey, Investments, Prentice Hall (2023) 2. Weston, Besley, Brigham. (2022) Essentials of Managerial Finance. Dryden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | X | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | X | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | | X | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 6 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 6 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 9 | 9 | 81 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YATIRIM PROJELERİNİN YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ | BUSY1213588 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mali yatırımların önemlilerinden olan hisse senetlerinin değerlenmesi için kullanılan araçlar ve yaklaşımlar hakkında ve portföy yönetiminin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Getiri kavramları,Risk ve risk primi kavramları,Çeşitlendirme,En iyi portföyü kurma,Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı,Arbitraj Fiyatlama Kuramı,Etkin Piyasa Hipotezi,Davranışsal finans,Teknik analiz,Makroekonomik analiz,Sektör analizi,Hisse senedi değerleme,Mali tablolar,Mali oranlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Risk ve getiri kavramları hakkında hesaplamalar yapar. | 10, 9 | A |
2. Modern portföy kuramının temel kavramlarını uygular. | 10, 9 | A |
3. Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramını kullanır. | 10, 9 | A |
4. Etkin Piyasa Hipotezinin kuramsal altyapısını kullanır. | 10, 9 | A |
5. Davranışsal finansın temel yaklaşımını ve teknik analizin ne olduğunu açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Getiri kavramları | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
2 | Risk ve risk primi kavramları | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
3 | Çeşitlendirme | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
4 | En iyi portföyü kurma | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
5 | Sermaye Varlığı Fiyatlama Kuramı | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
6 | Arbitraj Fiyatlama Kuramı | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
7 | Etkin Piyasa Hipotezi | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
8 | Davranışsal finans | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
9 | Teknik analiz | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
10 | Makroekonomik analiz | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
11 | Sektör analizi | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
12 | Hisse senedi değerleme | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
13 | Mali tablolar | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
14 | Mali oranlar | Kitaptan ilgili yerlerin okunması |
Kaynak |
1. Bodie, Kane ve Marcus, Essentials of Investments, McGraw-Hill (2023) Ek Okumalar 1. Sharpe, Alexander ve Bailey, Investments, Prentice Hall (2023) 2. Weston, Besley, Brigham. (2022) Essentials of Managerial Finance. Dryden |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | X | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | X | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | | X | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04