Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI | BUSY1213587 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin KARAKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere tek ve çok değişkenli istatistiksel yöntemleri tanıtmak, uygun paket programda istatistiksel uygulamalar yapmak ve farklı araştırma desenleri için kendi başlarına analiz yapabilir duruma getirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstatistiğin temel kavramları,Merkezi Limit teoremi, güven aralıkları incelemesi,Hipotez testleri ,Korelasyon ve regresyon analizi,Tek yönlü, iki yönlü varyans analizi,Kitle ortalaması, oranı ve varyansı için güven aralıkları,İki kitle ortalamasının farkına ilişkin testler,Ki-Kare testleri,Doğrusal regresyon analizi: Tahmin süreci,Simülasyon, bilgisayar uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel istatistik kavramlarını açıklar. | 3, 9 | A |
2. SPSS programını aktif olarak kullanır. | 3, 9 | A |
3. Temel tanımlayıcı istatistikleri gerçekleştirir. | 3, 9 | A |
4. Temel hipotez testlerini yapabilir. | 3, 9 | A |
5. Yapısal eşitlik analizini kullanır. | 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İstatistiğin temel kavramları | Kitapta ilgili kısmın okunması |
2 | Merkezi Limit teoremi, güven aralıkları incelemesi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
3 | Hipotez testleri | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
4 | Korelasyon ve regresyon analizi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
5 | Tek yönlü, iki yönlü varyans analizi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
6 | Kitle ortalaması, oranı ve varyansı için güven aralıkları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
7 | İki kitle ortalamasının farkına ilişkin testler | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
8 | Ki-Kare testleri | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
9 | Doğrusal regresyon analizi: Tahmin süreci | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
10 | Simülasyon, bilgisayar uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
11 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
12 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
13 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
14 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
Kaynak |
Miran, B. (2021). Temel İstatistik: Genişletilmiş baskı (Vol. 1). Bülent Miran. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI | BUSY1213587 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin KARAKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere tek ve çok değişkenli istatistiksel yöntemleri tanıtmak, uygun paket programda istatistiksel uygulamalar yapmak ve farklı araştırma desenleri için kendi başlarına analiz yapabilir duruma getirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstatistiğin temel kavramları,Merkezi Limit teoremi, güven aralıkları incelemesi,Hipotez testleri ,Korelasyon ve regresyon analizi,Tek yönlü, iki yönlü varyans analizi,Kitle ortalaması, oranı ve varyansı için güven aralıkları,İki kitle ortalamasının farkına ilişkin testler,Ki-Kare testleri,Doğrusal regresyon analizi: Tahmin süreci,Simülasyon, bilgisayar uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları,Spss Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel istatistik kavramlarını açıklar. | 3, 9 | A |
2. SPSS programını aktif olarak kullanır. | 3, 9 | A |
3. Temel tanımlayıcı istatistikleri gerçekleştirir. | 3, 9 | A |
4. Temel hipotez testlerini yapabilir. | 3, 9 | A |
5. Yapısal eşitlik analizini kullanır. | 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İstatistiğin temel kavramları | Kitapta ilgili kısmın okunması |
2 | Merkezi Limit teoremi, güven aralıkları incelemesi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
3 | Hipotez testleri | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
4 | Korelasyon ve regresyon analizi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
5 | Tek yönlü, iki yönlü varyans analizi | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
6 | Kitle ortalaması, oranı ve varyansı için güven aralıkları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
7 | İki kitle ortalamasının farkına ilişkin testler | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
8 | Ki-Kare testleri | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
9 | Doğrusal regresyon analizi: Tahmin süreci | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
10 | Simülasyon, bilgisayar uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
11 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
12 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
13 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
14 | Spss Uygulamaları | Kitapta ilgili Kısmın Okunması |
Kaynak |
Miran, B. (2021). Temel İstatistik: Genişletilmiş baskı (Vol. 1). Bülent Miran. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04