Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | BUSY2213592 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL, Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN, Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama,Veri toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir. | 14 | D, F |
2. Literatür taraması yapar. | 14 | D, H |
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar. | 14 | D, H |
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirir. | 14 | D, H |
5. Literatüre katkıda bulunur. | 14 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi |
2 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Benzer tezlerin incelenmesi |
4 | Veri toplama aracına karar verilmesi | Veri toplama araçlarının incelenmesi |
5 | Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi | Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
7 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim kurma |
8 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
9 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | İlgili analizlerin yapılması |
12 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Bulguların özetlenmesi |
13 | Tezin ana metninin tamamlanması | Bulguların literatüre göre yorumlanması |
14 | Tez savunmasının yapılması | Sunum hazırlanması |
Kaynak |
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | | X | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | X | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | | | X | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Rehberli Problem Çözme | 20 | 20 | 400 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 8 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 20 | 20 | 400 |
Proje Sunumu / Seminer | 20 | 20 | 400 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 20 | 400 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1806 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1806/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | BUSY2213592 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL, Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN, Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracına karar verilmesi,Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi,Veri toplama,Veri toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri Toplama,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması,Tezin ana metninin tamamlanması,Tez savunmasının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tez yazım adımlarını akademik teamüle uygun olarak gerçekleştirir. | 14 | D, F |
2. Literatür taraması yapar. | 14 | D, H |
3. Teziyle ilgili literatürü kavramsal olarak sunar. | 14 | D, H |
4. Teziyle ilgili analizleri gerçekleştirir. | 14 | D, H |
5. Literatüre katkıda bulunur. | 14 | D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Son 5 yılda yapılan ulusal tezlerin incelenmesi |
2 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taramasının yapılması |
3 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Benzer tezlerin incelenmesi |
4 | Veri toplama aracına karar verilmesi | Veri toplama araçlarının incelenmesi |
5 | Örneklem büyüklüğüne ve hedef gruba karar verilmesi | Örneklem belirleme yöntemlerinin öğrenilmesi |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
6 | Veri toplama | Örneklem grupla iletişim kurma |
7 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim kurma |
8 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
9 | Veri Toplama | Örneklem grubuyla iletişim |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | İlgili istatistiki bilginin öğrenilmesi |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | İlgili analizlerin yapılması |
12 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Bulguların özetlenmesi |
13 | Tezin ana metninin tamamlanması | Bulguların literatüre göre yorumlanması |
14 | Tez savunmasının yapılması | Sunum hazırlanması |
Kaynak |
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez yazım kılavuzu ve tez konusu ile ilgili tüm akademik yayınlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | | X | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | X | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | | | X | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04