Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ | İŞYY1211148 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar. | 10, 12, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
1.2. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dijital Pazarlamaya Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Dijital Pazarlama Stratejisi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Dijital Pazarlama Karması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | İlişkisel Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Müşteri Deneyimi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Kampanya Planlaması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Dijital Medya Kanalları | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Dijital Pazarlamada İş Etiği | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Dijital Pazarlamada Trendler | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | | | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ | İŞYY1211148 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar. | 10, 12, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
1.2. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dijital Pazarlamaya Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Dijital Pazarlama Stratejisi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Dijital Pazarlama Karması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | İlişkisel Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Müşteri Deneyimi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Kampanya Planlaması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Dijital Medya Kanalları | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Dijital Pazarlamada İş Etiği | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Dijital Pazarlamada Trendler | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | | | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:54