Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PAZARLAMA YÖNETİMİ | İŞYY1111139 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda
öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar. | 10, 12, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Pazarlama kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
4. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
8. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Pazarlama Araştırması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Ürün | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Fiyat ve Tutundurma | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Dağıtım | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Hizmet Pazarlaması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Uluslararası Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi
Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 10 | 50 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 177 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(177/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PAZARLAMA YÖNETİMİ | İŞYY1111139 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda
öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar. | 10, 12, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Pazarlama kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
4. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A |
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
8. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir. | 10, 12, 13, 37, 4, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Pazarlama Araştırması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Ürün | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Fiyat ve Tutundurma | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Dağıtım | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Hizmet Pazarlaması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Uluslararası Pazarlama | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi
Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:54