Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM PROJESİ | BUSY2213593 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL, Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI, Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN, Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tezsiz programda yüksek lisansını tamamlayacak öğrencilere uygulamaya yönelik proje yaptırmak, Proje Yönetiminde karşılaşacakları özel sorunlara çözüm üretmelerini saglamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje ilerleyiş 1, Proje ilerleyiş 2,Proje İşleyişi 3,Proje İşleyişi 4,Proje İşleyişi 5, Proje İşleyişi 6,Proje İşleyişi 7,Proje İşleyişi 8,Proje İşleyişi 9,Proje İşleyişi 10,Proje İşleyişi 11,Proje İşleyişi 12,Proje İşleyişi 13, Proje İşleyişi 14; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Proje tasarımı yapar. | 14 | H |
2. Projesi ile ilgili literatür taraması yapabilir ve literatürü düzenli olarak sunar. | 14 | H |
3. Projesini raporlaştırır. | 14 | H |
4. Projesini sözlü olarak etkin bir şekilde sunar. | 14 | H |
5. Kendi proje konusunu detaylı şekilde yorumlar. | 14 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proje ilerleyiş 1 | Proje Danışma ile görüşme |
2 | Proje ilerleyiş 2 | |
3 | Proje İşleyişi 3 | |
4 | Proje İşleyişi 4 | |
5 | Proje İşleyişi 5 | Danışman ile görüşme |
6 | Proje İşleyişi 6 | |
7 | Proje İşleyişi 7 | |
8 | Proje İşleyişi 8 | |
9 | Proje İşleyişi 9 | |
10 | Proje İşleyişi 10 | |
11 | Proje İşleyişi 11 | |
12 | Proje İşleyişi 12 | |
13 | Proje İşleyişi 13 | Danışman ile Görüşme |
14 | Proje İşleyişi 14 | Danışmana sunum |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Kılavuzu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | X | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 20 | 280 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 36 | 504 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 896 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(896/30) | 30 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM PROJESİ | BUSY2213593 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL, Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI, Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN, Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tezsiz programda yüksek lisansını tamamlayacak öğrencilere uygulamaya yönelik proje yaptırmak, Proje Yönetiminde karşılaşacakları özel sorunlara çözüm üretmelerini saglamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje ilerleyiş 1, Proje ilerleyiş 2,Proje İşleyişi 3,Proje İşleyişi 4,Proje İşleyişi 5, Proje İşleyişi 6,Proje İşleyişi 7,Proje İşleyişi 8,Proje İşleyişi 9,Proje İşleyişi 10,Proje İşleyişi 11,Proje İşleyişi 12,Proje İşleyişi 13, Proje İşleyişi 14; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Proje tasarımı yapar. | 14 | H |
2. Projesi ile ilgili literatür taraması yapabilir ve literatürü düzenli olarak sunar. | 14 | H |
3. Projesini raporlaştırır. | 14 | H |
4. Projesini sözlü olarak etkin bir şekilde sunar. | 14 | H |
5. Kendi proje konusunu detaylı şekilde yorumlar. | 14 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proje ilerleyiş 1 | Proje Danışma ile görüşme |
2 | Proje ilerleyiş 2 | |
3 | Proje İşleyişi 3 | |
4 | Proje İşleyişi 4 | |
5 | Proje İşleyişi 5 | Danışman ile görüşme |
6 | Proje İşleyişi 6 | |
7 | Proje İşleyişi 7 | |
8 | Proje İşleyişi 8 | |
9 | Proje İşleyişi 9 | |
10 | Proje İşleyişi 10 | |
11 | Proje İşleyişi 11 | |
12 | Proje İşleyişi 12 | |
13 | Proje İşleyişi 13 | Danışman ile Görüşme |
14 | Proje İşleyişi 14 | Danışmana sunum |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Kılavuzu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | X | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:56Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:57