Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | BUSY1113582 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik yönetim dönemi sonrası işletme biliminde gerçekleşen sürecin açıklanması ve yönetim literatüründeki gelişmelerin öğrencilerle paylaşılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik Yönetim Süreci,Bürokratik Yönetim Yaklaşımı,Neoliberal Yönetim Yaklaşımı,Sistem teorisi,Durumsallık Yaklaşımı,Toplam Kalite Yönetimi,Postfordizm Yaklaşımı,Eleştirel Kuram,Populasyon Ekolojisi ,Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı,Teknoloji Kabul Kuramı,Uzaktan Çalışma,Modern Liderlik yaklaşımları,Modern Liderlik Yaklaşımalrı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci yönetim biliminin tarihçesini açıklar | 10, 9 | A |
2. Öğrenci Klasik Yönetim düşüncesinin dinamiklerini açıklar. | 10, 9 | A |
3. Öğrenci Modern Yönetim düşüncesini detaylı olarak açıklar. | 10, 9 | A |
4. Öğrenci postmodern yönetim yaklaşımını detaylı olarak açıklayar. | 10, 9 | A |
5. Uzaktan çalışma ve ilintili kavramları açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klasik Yönetim Süreci | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
2 | Bürokratik Yönetim Yaklaşımı | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
3 | Neoliberal Yönetim Yaklaşımı | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
4 | Sistem teorisi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
5 | Durumsallık Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
6 | Toplam Kalite Yönetimi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
7 | Postfordizm Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
8 | Eleştirel Kuram | İlgili makalenin dersten önce okunması |
9 | Populasyon Ekolojisi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
10 | Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
11 | Teknoloji Kabul Kuramı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
12 | Uzaktan Çalışma | İlgili makalenin dersten önce okunması |
13 | Modern Liderlik yaklaşımları | İlgili makalenin dersten önce okunması |
14 | Modern Liderlik Yaklaşımalrı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
Kaynak |
Olum, Y. (2004). Modern management theories and practices. Uganda: Makerere University, 1-24.
Mele, C., Pels, J., & Polese, F. (2010). A brief review of systems theories and their managerial applications. Service science, 2(1-2), 126-135.
Durán-Román, J. L., & Pulido-Fernández, J. I. From a Post-Fordist to a Post-pandemic Model of Tourism. International Case Studies for Hospitality, Tourism and Event Management Students and Trainees, 62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | X | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | X | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | | X | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | X | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 273 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(273/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | BUSY1113582 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik yönetim dönemi sonrası işletme biliminde gerçekleşen sürecin açıklanması ve yönetim literatüründeki gelişmelerin öğrencilerle paylaşılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik Yönetim Süreci,Bürokratik Yönetim Yaklaşımı,Neoliberal Yönetim Yaklaşımı,Sistem teorisi,Durumsallık Yaklaşımı,Toplam Kalite Yönetimi,Postfordizm Yaklaşımı,Eleştirel Kuram,Populasyon Ekolojisi ,Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı,Teknoloji Kabul Kuramı,Uzaktan Çalışma,Modern Liderlik yaklaşımları,Modern Liderlik Yaklaşımalrı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci yönetim biliminin tarihçesini açıklar | 10, 9 | A |
2. Öğrenci Klasik Yönetim düşüncesinin dinamiklerini açıklar. | 10, 9 | A |
3. Öğrenci Modern Yönetim düşüncesini detaylı olarak açıklar. | 10, 9 | A |
4. Öğrenci postmodern yönetim yaklaşımını detaylı olarak açıklayar. | 10, 9 | A |
5. Uzaktan çalışma ve ilintili kavramları açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klasik Yönetim Süreci | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
2 | Bürokratik Yönetim Yaklaşımı | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
3 | Neoliberal Yönetim Yaklaşımı | İlgili Makalenin ders öncesinde okunması |
4 | Sistem teorisi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
5 | Durumsallık Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
6 | Toplam Kalite Yönetimi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
7 | Postfordizm Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
8 | Eleştirel Kuram | İlgili makalenin dersten önce okunması |
9 | Populasyon Ekolojisi | İlgili makalenin dersten önce okunması |
10 | Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
11 | Teknoloji Kabul Kuramı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
12 | Uzaktan Çalışma | İlgili makalenin dersten önce okunması |
13 | Modern Liderlik yaklaşımları | İlgili makalenin dersten önce okunması |
14 | Modern Liderlik Yaklaşımalrı | İlgili makalenin dersten önce okunması |
Kaynak |
Olum, Y. (2004). Modern management theories and practices. Uganda: Makerere University, 1-24.
Mele, C., Pels, J., & Polese, F. (2010). A brief review of systems theories and their managerial applications. Service science, 2(1-2), 126-135.
Durán-Román, J. L., & Pulido-Fernández, J. I. From a Post-Fordist to a Post-pandemic Model of Tourism. International Case Studies for Hospitality, Tourism and Event Management Students and Trainees, 62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | | | X | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | | X | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | | X | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | | X | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:56Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:57