Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜT TEORİSİ VE TASARIMI | BUSY1213591 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin örgütleri, örgüt yapılarını ve örgütsel süreçleri anlamaları için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Derse Genel Giriş,2.Hafta: Örgütlere Genel Bir Bakış,3.Hafta: Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik,4.Hafta: Kurumsal Amaçlar: Örgütsel Yapının Temel Taşları,5.Hafta: Dış Çevre,6.Hafta: Organizasyonlar Arası İlişkiler,7.Hafta: Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama,8.Hafta: ara sınav haftası ,9.Hafta: Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri,10.Hafta: Bilgi Teknolojileri ve Kontrol,11.Hafta: Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci,12.Hafta: Örgüt Kültürü ve Etik Değerler,13.Hafta: İnovasyon ve Değişim,14.hafta: Örgütlerde Karar Verme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazanır. | | |
2. Örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gereklerini açıklar. | | |
3. Örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri açıklar. | | |
4. Örgütlerin karşılaşabileceği sorunları analiz eder. | | |
5. Geleceğin yöneticileri olarak bilgilerini nasıl kullanabileceğine dair beceriler edinir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Derse Genel Giriş | |
2 | 2.Hafta: Örgütlere Genel Bir Bakış | |
3 | 3.Hafta: Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik | |
4 | 4.Hafta: Kurumsal Amaçlar: Örgütsel Yapının Temel Taşları | |
5 | 5.Hafta: Dış Çevre | |
6 | 6.Hafta: Organizasyonlar Arası İlişkiler | |
7 | 7.Hafta: Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama | |
8 | 8.Hafta: ara sınav haftası | |
9 | 9.Hafta: Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri | |
10 | 10.Hafta: Bilgi Teknolojileri ve Kontrol | |
11 | 11.Hafta: Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci | |
12 | 12.Hafta: Örgüt Kültürü ve Etik Değerler | |
13 | 13.Hafta: İnovasyon ve Değişim | |
14 | 14.hafta: Örgütlerde Karar Verme Süreci | |
Kaynak |
“Organization Theory and Design”, Richard L. Daft, Jonathon Murphy, Hugh Willmott, South - Western |
Organization Theory: Modern, Symbolic, And Postmodern Perspectives, Mary Jo Hatch, 2nd edition, Oxford University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜT TEORİSİ VE TASARIMI | BUSY1213591 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin örgütleri, örgüt yapılarını ve örgütsel süreçleri anlamaları için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Derse Genel Giriş,2.Hafta: Örgütlere Genel Bir Bakış,3.Hafta: Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik,4.Hafta: Kurumsal Amaçlar: Örgütsel Yapının Temel Taşları,5.Hafta: Dış Çevre,6.Hafta: Organizasyonlar Arası İlişkiler,7.Hafta: Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama,8.Hafta: ara sınav haftası ,9.Hafta: Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri,10.Hafta: Bilgi Teknolojileri ve Kontrol,11.Hafta: Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci,12.Hafta: Örgüt Kültürü ve Etik Değerler,13.Hafta: İnovasyon ve Değişim,14.hafta: Örgütlerde Karar Verme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazanır. | | |
2. Örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gereklerini açıklar. | | |
3. Örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri açıklar. | | |
4. Örgütlerin karşılaşabileceği sorunları analiz eder. | | |
5. Geleceğin yöneticileri olarak bilgilerini nasıl kullanabileceğine dair beceriler edinir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Derse Genel Giriş | |
2 | 2.Hafta: Örgütlere Genel Bir Bakış | |
3 | 3.Hafta: Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik | |
4 | 4.Hafta: Kurumsal Amaçlar: Örgütsel Yapının Temel Taşları | |
5 | 5.Hafta: Dış Çevre | |
6 | 6.Hafta: Organizasyonlar Arası İlişkiler | |
7 | 7.Hafta: Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama | |
8 | 8.Hafta: ara sınav haftası | |
9 | 9.Hafta: Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri | |
10 | 10.Hafta: Bilgi Teknolojileri ve Kontrol | |
11 | 11.Hafta: Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci | |
12 | 12.Hafta: Örgüt Kültürü ve Etik Değerler | |
13 | 13.Hafta: İnovasyon ve Değişim | |
14 | 14.hafta: Örgütlerde Karar Verme Süreci | |
Kaynak |
“Organization Theory and Design”, Richard L. Daft, Jonathon Murphy, Hugh Willmott, South - Western |
Organization Theory: Modern, Symbolic, And Postmodern Perspectives, Mary Jo Hatch, 2nd edition, Oxford University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | | | X | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | X | | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | | X | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | X | | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:56Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:57