Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE DİNAMİKLER | PSKY1214354 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kişilerarası ilişkilerde temel bir role sahip olan çeşitli konuların incelenmesi ve böylece ilişki dinamiklerine dair derinlemesine bilgi sağlanması amaçlanmaktadır. Bu konular arasında bağlanma, sosyo-duygusal beceriler (örneğin, empati, duygu düzenleme, mentalizasyon), oyunsallık, cinsellik, çatışma ve şiddet, ilişkilerin sonlandırılması yer almaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma ,Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma ,Bağlanma Kuramı – Gelişimsel Bakış ,Bağlanma Kuramı – Romantik İlişkiler ,Güvenli Üs Olarak Terapist ,Empati ve Şefkat ,Duygu Düzenleme Becerileri ,Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım ,Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım,Oyunsallık ,Cinsellik ,Çatışma ve Şiddet ,İlişkilerin Sonlandırılması,Film Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bağlanma Kuramının yakın ilişkilerdeki önemini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | E |
Yakın ilişkilerde rol oynayan empati kavramının önemini değerlendirir. | 16, 19, 9 | E |
Yakın ilişkilerde duygu düzenlemenin rolünü tartışır. | 16, 19, 9 | E |
Oyunsallığın yakın ilişkilerdeki rolünü değerlendirir. | 16, 19, 9 | E |
İlişkilerin sonlanmasına yol açan temel faktörleri özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma | K1 – Bölüm 1 ve 2 |
2 | Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma | K1 – Bölüm 1 ve 2 |
3 | Bağlanma Kuramı – Gelişimsel Bakış | K1 – Bölüm 3 |
4 | Bağlanma Kuramı – Romantik İlişkiler | K1 – Bölüm 5 |
5 | Güvenli Üs Olarak Terapist | K2 – Bölüm 3 |
6 | Empati ve Şefkat | K1 – Bölüm 6 |
7 | Duygu Düzenleme Becerileri | Gross, J. J. (1998) |
8 | Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım | K3- Bölüm 1 |
9 | Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım | K2 – Bölüm 4 |
10 | Oyunsallık | Betcher, R. W. (1977) |
11 | Cinsellik | K1 – Bölüm 9 |
12 | Çatışma ve Şiddet | K1- Bölüm 8 |
13 | İlişkilerin Sonlandırılması | K1- Bölüm 13 |
14 | Film Analizi | Lemma, A. (2017) |
Kaynak |
K1. Kahya, Y. (Ed.) (2022). Yakın İlişkiler Psikolojisi İlk Bağlanma İlişkisinden Romantik İlişkiler ve Ötesine, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara.
K2. Obegi, J. H. & Berant, E. (2009). Attachment Theory and Research in Clinical Work with Adults, The Guilford Press, New York.
K3. Fonagy, P., Gergely, G., Jurist, E. L. & Target, M. (2002). Affect Regulation, Mentalization, and the Development of the Self, Other Press, New York.
|
1. Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299.
2. Betcher, R. W. (1977). Intimate play and marital adaptation: Regression in the presence of another. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Boston University, Boston.
3. Lemma, A. (2017). Chapter 3 The disintermediation of desire From 3D(esire) to 2D(esire). The digital age on the couch: Psychoanalytic practice and new media. Taylor & Francis.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | X | | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 25 | 25 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE DİNAMİKLER | PSKY1214354 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kişilerarası ilişkilerde temel bir role sahip olan çeşitli konuların incelenmesi ve böylece ilişki dinamiklerine dair derinlemesine bilgi sağlanması amaçlanmaktadır. Bu konular arasında bağlanma, sosyo-duygusal beceriler (örneğin, empati, duygu düzenleme, mentalizasyon), oyunsallık, cinsellik, çatışma ve şiddet, ilişkilerin sonlandırılması yer almaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma ,Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma ,Bağlanma Kuramı – Gelişimsel Bakış ,Bağlanma Kuramı – Romantik İlişkiler ,Güvenli Üs Olarak Terapist ,Empati ve Şefkat ,Duygu Düzenleme Becerileri ,Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım ,Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım,Oyunsallık ,Cinsellik ,Çatışma ve Şiddet ,İlişkilerin Sonlandırılması,Film Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bağlanma Kuramının yakın ilişkilerdeki önemini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | E |
Yakın ilişkilerde rol oynayan empati kavramının önemini değerlendirir. | 16, 19, 9 | E |
Yakın ilişkilerde duygu düzenlemenin rolünü tartışır. | 16, 19, 9 | E |
Oyunsallığın yakın ilişkilerdeki rolünü değerlendirir. | 16, 19, 9 | E |
İlişkilerin sonlanmasına yol açan temel faktörleri özetler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma | K1 – Bölüm 1 ve 2 |
2 | Bağlanma Kuramı – Bakımveren ile Bağlanma | K1 – Bölüm 1 ve 2 |
3 | Bağlanma Kuramı – Gelişimsel Bakış | K1 – Bölüm 3 |
4 | Bağlanma Kuramı – Romantik İlişkiler | K1 – Bölüm 5 |
5 | Güvenli Üs Olarak Terapist | K2 – Bölüm 3 |
6 | Empati ve Şefkat | K1 – Bölüm 6 |
7 | Duygu Düzenleme Becerileri | Gross, J. J. (1998) |
8 | Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım | K3- Bölüm 1 |
9 | Mentalizasyon ve Zihinselleştirilmiş Duygulanım | K2 – Bölüm 4 |
10 | Oyunsallık | Betcher, R. W. (1977) |
11 | Cinsellik | K1 – Bölüm 9 |
12 | Çatışma ve Şiddet | K1- Bölüm 8 |
13 | İlişkilerin Sonlandırılması | K1- Bölüm 13 |
14 | Film Analizi | Lemma, A. (2017) |
Kaynak |
K1. Kahya, Y. (Ed.) (2022). Yakın İlişkiler Psikolojisi İlk Bağlanma İlişkisinden Romantik İlişkiler ve Ötesine, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara.
K2. Obegi, J. H. & Berant, E. (2009). Attachment Theory and Research in Clinical Work with Adults, The Guilford Press, New York.
K3. Fonagy, P., Gergely, G., Jurist, E. L. & Target, M. (2002). Affect Regulation, Mentalization, and the Development of the Self, Other Press, New York.
|
1. Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299.
2. Betcher, R. W. (1977). Intimate play and marital adaptation: Regression in the presence of another. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Boston University, Boston.
3. Lemma, A. (2017). Chapter 3 The disintermediation of desire From 3D(esire) to 2D(esire). The digital age on the couch: Psychoanalytic practice and new media. Taylor & Francis.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | X | | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07