Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOTERAPİ KURAMLARI | PSKY1165610 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, psikoterapi alanındaki farklı kuramların kişilik ve psikoterapiye dair bakış açıları çerçevesinde karşılaştırmalı bir şekilde değerlendirilmesini ve vaka örnekleri üzerinden uygulamalı tartışmasını içermektedir. Bu kapsamda, (1) klinik psikoloji alanındaki güncel ve yaygın psikoterapi kuramları hakkında detaylı bilgi sahibi olmak, (2) vaka örnekleri ile uygulamalı olarak farklı kuramların karşılaştırmasını yapabilmek ve (3) bütünleyici ve eklektik yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmak dersin temel amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoterapiye Giriş,Psikoterapistin Temel Özellikleri,Psikanaliz,Psikanaliz,Adlerci Psikoterapi: Bireysel Psikoloji,Analitik Terapi,Davranış Terapisi ve Bilişsel Terapi,Bilişsel Davranışçı Terapi
,Öğrenci grup sunumları
,Öğrenci grup sunumları
,Öğrenci grup sunumları ,Öğrenci grup sunumları ,Öğrenci grup sunumları
,Bütünleyici Psikoterapiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoterapi alanındaki farklı kuramların kişilik, davranış ve psikoterapiye dair bakış açılarını sunar. | 10, 16, 9 | E, H |
Geçmişten günümüze tarihsel gelişimi içinde farklı psikoterapi kuramlarını ayırır. | 10, 16, 9 | E, H |
Vaka çalışmaları ile uygulamalı olarak farklı kuramların örneklerini hazırlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | E, H |
Psikoterapi kuramlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 13, 16, 5, 9 | E, H |
Vaka ve eser çalışmaları üzerinden psikoterapi kuramlarını tartışır. | 10, 13, 14, 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Psikoterapiye Giriş | Modern Psikoterapiler – Bölüm 1
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 1 |
2 | Psikoterapistin Temel Özellikleri | Modern Psikoterapiler – Chp 1 Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Chp 1 |
3 | Psikanaliz | Modern Psikoterapiler – Bölüm 2
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 2
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
4 | Psikanaliz | Modern Psikoterapiler – Bölüm 2 Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 2 Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
5 | Adlerci Psikoterapi: Bireysel Psikoloji | Modern Psikoterapiler – Bölüm 3
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 4
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
6 | Analitik Terapi | Modern Psikoterapiler – Bölüm 4
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
7 | Davranış Terapisi ve Bilişsel Terapi | Modern Psikoterapiler – Bölüm 7 ve 8
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 8 ve 10
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
8 | Bilişsel Davranışçı Terapi
| Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları – Bölüm 10 |
9 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
10 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
11 | Öğrenci grup sunumları | Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
12 | Öğrenci grup sunumları | Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
13 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
14 | Bütünleyici Psikoterapiler | Modern Psikoterapiler – Bölüm 14
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
Kaynak |
- Corsini, R. J., & Wedding, D. (2012). Modern Psikoterapiler (S. D. Çiftçi, Çev. Ed.). Kaknüs.
- Corsini, R. J., & Wedding, D. (2013). Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri (M. T. Solmaz, Çev. Ed.). Kaknüs.
|
- Murdock, N., L. (2012). Psikolojik Danışma ve Terapi Kuramları. Olgu Sunumu Yaklaşımıyla (F. Akkoyun, Ed.). Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | | | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | | | | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 241 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOTERAPİ KURAMLARI | PSKY1165610 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, psikoterapi alanındaki farklı kuramların kişilik ve psikoterapiye dair bakış açıları çerçevesinde karşılaştırmalı bir şekilde değerlendirilmesini ve vaka örnekleri üzerinden uygulamalı tartışmasını içermektedir. Bu kapsamda, (1) klinik psikoloji alanındaki güncel ve yaygın psikoterapi kuramları hakkında detaylı bilgi sahibi olmak, (2) vaka örnekleri ile uygulamalı olarak farklı kuramların karşılaştırmasını yapabilmek ve (3) bütünleyici ve eklektik yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmak dersin temel amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoterapiye Giriş,Psikoterapistin Temel Özellikleri,Psikanaliz,Psikanaliz,Adlerci Psikoterapi: Bireysel Psikoloji,Analitik Terapi,Davranış Terapisi ve Bilişsel Terapi,Bilişsel Davranışçı Terapi
,Öğrenci grup sunumları
,Öğrenci grup sunumları
,Öğrenci grup sunumları ,Öğrenci grup sunumları ,Öğrenci grup sunumları
,Bütünleyici Psikoterapiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoterapi alanındaki farklı kuramların kişilik, davranış ve psikoterapiye dair bakış açılarını sunar. | 10, 16, 9 | E, H |
Geçmişten günümüze tarihsel gelişimi içinde farklı psikoterapi kuramlarını ayırır. | 10, 16, 9 | E, H |
Vaka çalışmaları ile uygulamalı olarak farklı kuramların örneklerini hazırlar. | 10, 13, 16, 5, 9 | E, H |
Psikoterapi kuramlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 13, 16, 5, 9 | E, H |
Vaka ve eser çalışmaları üzerinden psikoterapi kuramlarını tartışır. | 10, 13, 14, 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Psikoterapiye Giriş | Modern Psikoterapiler – Bölüm 1
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 1 |
2 | Psikoterapistin Temel Özellikleri | Modern Psikoterapiler – Chp 1 Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Chp 1 |
3 | Psikanaliz | Modern Psikoterapiler – Bölüm 2
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 2
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
4 | Psikanaliz | Modern Psikoterapiler – Bölüm 2 Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 2 Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
5 | Adlerci Psikoterapi: Bireysel Psikoloji | Modern Psikoterapiler – Bölüm 3
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 4
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
6 | Analitik Terapi | Modern Psikoterapiler – Bölüm 4
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
7 | Davranış Terapisi ve Bilişsel Terapi | Modern Psikoterapiler – Bölüm 7 ve 8
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları – Bölüm 8 ve 10
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
8 | Bilişsel Davranışçı Terapi
| Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları – Bölüm 10 |
9 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
10 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
11 | Öğrenci grup sunumları | Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
12 | Öğrenci grup sunumları | Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
13 | Öğrenci grup sunumları
| Modern Psikoterapiler Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
14 | Bütünleyici Psikoterapiler | Modern Psikoterapiler – Bölüm 14
Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri |
Kaynak |
- Corsini, R. J., & Wedding, D. (2012). Modern Psikoterapiler (S. D. Çiftçi, Çev. Ed.). Kaknüs.
- Corsini, R. J., & Wedding, D. (2013). Modern Psikoterapiler: Vaka İncelemeleri (M. T. Solmaz, Çev. Ed.). Kaknüs.
|
- Murdock, N., L. (2012). Psikolojik Danışma ve Terapi Kuramları. Olgu Sunumu Yaklaşımıyla (F. Akkoyun, Ed.). Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | | | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | | | | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07