Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | PSKY2165660 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Hayrettin KARA, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Uzay DURAL ŞENOĞUZ, Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Prof.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ, Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ, Doç.Dr. Simay İKİER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusu oluşturma, Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Hipotez geliştirme,Araştırma yöntemi belirleme,Literatür taraması yapma ve yazma,Veri toplama ve analiz etme,Bulguları tartışma,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. | 10, 14, 16 | D |
Tez kapsamında araştırma konusu belirler. | 10, 14, 16 | D |
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur. | 10, 14, 16 | D |
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler. | 10, 14, 16 | D |
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. | 10, 14, 16 | D |
Toplanan verileri analiz eder. | 10, 14, 16 | D |
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır. | 10, 14, 16 | D |
Tez çalışması bulguları ile literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır. | 10, 14, 16 | D |
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
3 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
5 | Hipotez geliştirme | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
7 | Araştırma yöntemi belirleme | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
9 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
11 | Veri toplama ve analiz etme | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
13 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
15 | Tez savunması | |
Kaynak |
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | | | X | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 30 | 15 | 450 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 27 | 15 | 405 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 15 | 450 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 30 | 15 | 450 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1811 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1811/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | PSKY2165660 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Hayrettin KARA, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Uzay DURAL ŞENOĞUZ, Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Prof.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ, Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ, Doç.Dr. Simay İKİER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusu oluşturma, Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Hipotez geliştirme,Araştırma yöntemi belirleme,Literatür taraması yapma ve yazma,Veri toplama ve analiz etme,Bulguları tartışma,Tez savunması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. | 10, 14, 16 | D |
Tez kapsamında araştırma konusu belirler. | 10, 14, 16 | D |
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur. | 10, 14, 16 | D |
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler. | 10, 14, 16 | D |
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. | 10, 14, 16 | D |
Toplanan verileri analiz eder. | 10, 14, 16 | D |
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır. | 10, 14, 16 | D |
Tez çalışması bulguları ile literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır. | 10, 14, 16 | D |
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
3 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
5 | Hipotez geliştirme | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
7 | Araştırma yöntemi belirleme | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
9 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
11 | Veri toplama ve analiz etme | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
13 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
15 | Tez savunması | |
Kaynak |
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | | | X | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07