Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM PROJESİ | PSKY2112759 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, dönem projesi konusu oluşturma, literatür taraması yapma ve yazma ve proje yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin dönem projesi bir danışman tarafından takip edilir. Öğrenci ve danışmanı düzenli proje toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında projesini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje konusu oluşturma,Proje konusu oluşturma,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Literatür taraması yapma ve yazma,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Bulguları sonuçlandırma,Bulguları sonuçlandırma ,Bulguları tartışma ,Bulguları tartışma ,Dönem projesi savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. | 10, 14, 16 | D |
Proje kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. | 10, 14, 16 | D |
Proje kapsamında araştırılacak konu belirler. | 10, 14, 16 | D |
Proje konusu kapsamında literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır. | 10, 14, 16 | D |
Proje çalışmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proje konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
2 | Proje konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
3 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
4 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
5 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
6 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
7 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
8 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
9 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
10 | Bulguları sonuçlandırma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
11 | Bulguları sonuçlandırma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
12 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
13 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
15 | Dönem projesi savunma | |
Kaynak |
Proje danışmanının dönem projesi ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | | X | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 14 | 196 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 21 | 294 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 14 | 196 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 14 | 196 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 896 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(896/30) | 30 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM PROJESİ | PSKY2112759 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, dönem projesi konusu oluşturma, literatür taraması yapma ve yazma ve proje yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin dönem projesi bir danışman tarafından takip edilir. Öğrenci ve danışmanı düzenli proje toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında projesini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje konusu oluşturma,Proje konusu oluşturma,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Literatür taraması yapma ve yazma,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Bulguları sonuçlandırma,Bulguları sonuçlandırma ,Bulguları tartışma ,Bulguları tartışma ,Dönem projesi savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler. | 10, 14, 16 | D |
Proje kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar. | 10, 14, 16 | D |
Proje kapsamında araştırılacak konu belirler. | 10, 14, 16 | D |
Proje konusu kapsamında literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır. | 10, 14, 16 | D |
Proje çalışmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar. | 10, 14, 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proje konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
2 | Proje konusu oluşturma | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
3 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
4 | Çalışılacak değişkenleri tanımlama | Tez danışmanının belirlediği kaynaklar |
5 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
6 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
7 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
8 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
9 | Literatür taraması yapma ve yazma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
10 | Bulguları sonuçlandırma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
11 | Bulguları sonuçlandırma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
12 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
13 | Bulguları tartışma | Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar |
15 | Dönem projesi savunma | |
Kaynak |
Proje danışmanının dönem projesi ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | | | | X | |
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | | | | X | |
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | | | X | | |
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | | | | X | |
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | | | | X | |
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:39Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:40