Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTA DOĞU ÇALIŞMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Şit Tufan BUZPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Ortadoğu bölgesinin önemini, tarihten günümüze bölgede var olan sorunları ve Türkiye’nin Ortadoğu politikasının ana hatlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -1,GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -2,ORTADOĞU’DA SU SORUNU,ORTADOĞU VE PETROL,KÜRESEL GÜÇLERIN ORTA DOĞU POLITIKASI: MÜCADELENIN
DIPLOMATIK VE STRATEJIK BOYUTLARI,FİLİSTİN MESELESI,ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR,ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR 2,ARAP BAHARI ,ORTADOĞU VE TÜRKİYE SİYASİ İLİŞKİLER,ORTADOĞU’DA AKTÖRLER,ORTADOĞU’DA DEVLET DIŞI AKTÖRLER,KÖRFEZ BÖLGESİ,Son Tartışma ve Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste katılımcılar, Ortadoğu’nun siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişimini analiz etme becerisi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
Bu derste katılımcılar, bölgedeki temel sorunları analiz etme becerisi kazanır. | 10, 9 | A, G |
Bu derste katılımcılar, Türkiye ile Ortadoğu ülkeleri arasındaki siyasi ilişkileri analiz etme becerisi kazanır. | 10, 13, 9 | A, G |
Katılımcı Ortadoğu kavramı ve bölgenin stratejik önemi hakkında bilgi edinir.
| 10, 9 | A, G |
Katılımcı bölgedeki farklı deneyimleri anlama ve karşılaştırma becerisi geliştirir.
| 10, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -1 | İlgili okumalar yapılacak |
2 | GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -2 | İlgili okumalar yapılacak |
3 | ORTADOĞU’DA SU SORUNU | İlgili okumalar yapılacak |
4 | ORTADOĞU VE PETROL | İlgili okumalar yapılacak |
5 | KÜRESEL GÜÇLERIN ORTA DOĞU POLITIKASI: MÜCADELENIN
DIPLOMATIK VE STRATEJIK BOYUTLARI | İlgili okumalar yapılacak |
6 | FİLİSTİN MESELESI | İlgili okumalar yapılacak |
7 | ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR | İlgili okumalar yapılacak |
8 | ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR 2 | İlgili okumalar yapılacak |
9 | ARAP BAHARI | İlgili okumalar yapılacak |
10 | ORTADOĞU VE TÜRKİYE SİYASİ İLİŞKİLER | İlgili okumalar yapılacak |
11 | ORTADOĞU’DA AKTÖRLER | İlgili okumalar yapılacak |
12 | ORTADOĞU’DA DEVLET DIŞI AKTÖRLER | İlgili okumalar yapılacak |
13 | KÖRFEZ BÖLGESİ | İlgili okumalar yapılacak |
14 | Son Tartışma ve Tekrar | |
Kaynak |
MEHMET ŞAHIN ORTA DOĞU:AKTÖRLER UNSURLAR SISTEMLER, KOPERNIK KITAP, 2019
DAVUT DURSUN, TAYYAR ARI, ORTA DOĞUDA SİYASET, ANADOLU UNİVERSİTY, 2013.
VEYSEL KURT ORTADOĞUDA ORDU VE SİYASET, YAYINEVİ SETA, 2017.
CLEVELAND, WİLLİAM L. & MARTİN BUNTON, A HİSTORY OF THE MODERN MİDDLE EAST, (BOULDER, CO.: WESTVİEW, 2009)
FRED HALLİDAY, THE MİDDLE EAST İN INTERNATİONAL RELATİONS POWER, POLİTİCS AND IDEOLOGY, CAMBRİDGE UNİVERSİTY PRESS, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 8 | 112 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ORTA DOĞU ÇALIŞMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Şit Tufan BUZPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Ortadoğu bölgesinin önemini, tarihten günümüze bölgede var olan sorunları ve Türkiye’nin Ortadoğu politikasının ana hatlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -1,GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -2,ORTADOĞU’DA SU SORUNU,ORTADOĞU VE PETROL,KÜRESEL GÜÇLERIN ORTA DOĞU POLITIKASI: MÜCADELENIN
DIPLOMATIK VE STRATEJIK BOYUTLARI,FİLİSTİN MESELESI,ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR,ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR 2,ARAP BAHARI ,ORTADOĞU VE TÜRKİYE SİYASİ İLİŞKİLER,ORTADOĞU’DA AKTÖRLER,ORTADOĞU’DA DEVLET DIŞI AKTÖRLER,KÖRFEZ BÖLGESİ,Son Tartışma ve Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste katılımcılar, Ortadoğu’nun siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişimini analiz etme becerisi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
Bu derste katılımcılar, bölgedeki temel sorunları analiz etme becerisi kazanır. | 10, 9 | A, G |
Bu derste katılımcılar, Türkiye ile Ortadoğu ülkeleri arasındaki siyasi ilişkileri analiz etme becerisi kazanır. | 10, 13, 9 | A, G |
Katılımcı Ortadoğu kavramı ve bölgenin stratejik önemi hakkında bilgi edinir.
| 10, 9 | A, G |
Katılımcı bölgedeki farklı deneyimleri anlama ve karşılaştırma becerisi geliştirir.
| 10, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -1 | İlgili okumalar yapılacak |
2 | GİRİŞ: ORTADOĞU’NUN SİYASİ, EKONOMİK VE TOPLUMSAL TARİHİ -2 | İlgili okumalar yapılacak |
3 | ORTADOĞU’DA SU SORUNU | İlgili okumalar yapılacak |
4 | ORTADOĞU VE PETROL | İlgili okumalar yapılacak |
5 | KÜRESEL GÜÇLERIN ORTA DOĞU POLITIKASI: MÜCADELENIN
DIPLOMATIK VE STRATEJIK BOYUTLARI | İlgili okumalar yapılacak |
6 | FİLİSTİN MESELESI | İlgili okumalar yapılacak |
7 | ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR | İlgili okumalar yapılacak |
8 | ORTADOĞU’DA TARİHİ VE GÜNCEL SORUNLAR 2 | İlgili okumalar yapılacak |
9 | ARAP BAHARI | İlgili okumalar yapılacak |
10 | ORTADOĞU VE TÜRKİYE SİYASİ İLİŞKİLER | İlgili okumalar yapılacak |
11 | ORTADOĞU’DA AKTÖRLER | İlgili okumalar yapılacak |
12 | ORTADOĞU’DA DEVLET DIŞI AKTÖRLER | İlgili okumalar yapılacak |
13 | KÖRFEZ BÖLGESİ | İlgili okumalar yapılacak |
14 | Son Tartışma ve Tekrar | |
Kaynak |
MEHMET ŞAHIN ORTA DOĞU:AKTÖRLER UNSURLAR SISTEMLER, KOPERNIK KITAP, 2019
DAVUT DURSUN, TAYYAR ARI, ORTA DOĞUDA SİYASET, ANADOLU UNİVERSİTY, 2013.
VEYSEL KURT ORTADOĞUDA ORDU VE SİYASET, YAYINEVİ SETA, 2017.
CLEVELAND, WİLLİAM L. & MARTİN BUNTON, A HİSTORY OF THE MODERN MİDDLE EAST, (BOULDER, CO.: WESTVİEW, 2009)
FRED HALLİDAY, THE MİDDLE EAST İN INTERNATİONAL RELATİONS POWER, POLİTİCS AND IDEOLOGY, CAMBRİDGE UNİVERSİTY PRESS, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 08:59Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:01