Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | PDRY1113498 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojik danışmanlık rehberlik alanındaki toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini temel alan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güncel Danışma Kuramlarına Giriş,Çözüm Odaklı Terapi,Öyküsel Terapi,Tansaksiyonel Analiz,Bağlanma Temelli Terapiler,Şema Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Diyalektik Davranış Terapisi,Sanat Terapisi,Duygu Odaklı Terapi,Gottman Çift Terapisi,Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi,Imago Çift Terapisi,Kuramların Özeti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, psikolojik danışmada güncel yaklaşımların ortaya çıkışının önemini açıklar. | 14, 16, 9 | |
Öğrenciler, psikolojik danışmada kullanılan güncel yaklaşımları tanımlar. | 14, 9 | A |
Öğrenciler, çağdaş danışma yaklaşımların benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenciler, çağdaş danışma yaklaşımlarını klasik danışma kuramlarıyla karşılaştırırlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Güncel Danışma Kuramlarına Giriş | Ders okuması |
2 | Çözüm Odaklı Terapi | Ders Okuması |
3 | Öyküsel Terapi | Ders okuması |
4 | Tansaksiyonel Analiz | Ders okuması |
5 | Bağlanma Temelli Terapiler | Ders okuması |
6 | Şema Terapi | Ders okuması |
7 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | Ders okuması |
8 | Diyalektik Davranış Terapisi | Ders okumasu |
9 | Sanat Terapisi | Ders okuması |
10 | Duygu Odaklı Terapi | Ders okuması |
11 | Gottman Çift Terapisi | Ders okuması |
12 | Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi | Ders okuması |
13 | Imago Çift Terapisi | Ders okuması |
14 | Kuramların Özeti | Ders okuması |
Kaynak |
Işık Terzi. Ş, Ergüner Tekinalp. B, ( 2013) Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Ankara Pegem Akademi. |
Malkoç, A. ,& Gördesli Aslan, M. (2020). Ruh Sağlığı Profesyonelleri İçin El Kitabı: Kuram, İlke ve Teknikler. Ankara. Nobel Yayıncılık.
Akkoyun, F. (2013). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Olgu Sunumu Yaklaşımıyla 8. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | X | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | X | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | X | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | X | | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | X | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | X | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | PDRY1113498 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojik danışmanlık rehberlik alanındaki toplumun ve bireyin değişen gereksinimlerini temel alan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güncel Danışma Kuramlarına Giriş,Çözüm Odaklı Terapi,Öyküsel Terapi,Tansaksiyonel Analiz,Bağlanma Temelli Terapiler,Şema Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Diyalektik Davranış Terapisi,Sanat Terapisi,Duygu Odaklı Terapi,Gottman Çift Terapisi,Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi,Imago Çift Terapisi,Kuramların Özeti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, psikolojik danışmada güncel yaklaşımların ortaya çıkışının önemini açıklar. | 14, 16, 9 | |
Öğrenciler, psikolojik danışmada kullanılan güncel yaklaşımları tanımlar. | 14, 9 | A |
Öğrenciler, çağdaş danışma yaklaşımların benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenciler, çağdaş danışma yaklaşımlarını klasik danışma kuramlarıyla karşılaştırırlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Güncel Danışma Kuramlarına Giriş | Ders okuması |
2 | Çözüm Odaklı Terapi | Ders Okuması |
3 | Öyküsel Terapi | Ders okuması |
4 | Tansaksiyonel Analiz | Ders okuması |
5 | Bağlanma Temelli Terapiler | Ders okuması |
6 | Şema Terapi | Ders okuması |
7 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | Ders okuması |
8 | Diyalektik Davranış Terapisi | Ders okumasu |
9 | Sanat Terapisi | Ders okuması |
10 | Duygu Odaklı Terapi | Ders okuması |
11 | Gottman Çift Terapisi | Ders okuması |
12 | Satir Dönüşümsel Sistemik Terapi | Ders okuması |
13 | Imago Çift Terapisi | Ders okuması |
14 | Kuramların Özeti | Ders okuması |
Kaynak |
Işık Terzi. Ş, Ergüner Tekinalp. B, ( 2013) Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Ankara Pegem Akademi. |
Malkoç, A. ,& Gördesli Aslan, M. (2020). Ruh Sağlığı Profesyonelleri İçin El Kitabı: Kuram, İlke ve Teknikler. Ankara. Nobel Yayıncılık.
Akkoyun, F. (2013). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Olgu Sunumu Yaklaşımıyla 8. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | | | | | X |
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | | | | X | |
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | | X | | | |
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | | | X | | |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | X | | |
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | | X | | | |
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | | | | X | |
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46