Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | SEKY2248840 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haydar SUR, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Yeter USLU, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı öğrencinin edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | 14 | F |
1.1. Araştırmanın genel ilkelerini açıklar. | | |
1.2. Literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | | |
2. Danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 14 | F |
2.1. Araştırmanın genel yapısını açıklar. | | |
2.2. Araştırmanın potansiyel faydalarını açıklar. | | |
3. Tez alanına ilişkin temel konuları ve önerilen politikaları açıklar. | 14 | F |
3.1. Tez alanına ilişkin temel konuları açıklar. | | |
3.2. Tez alanına ilişkin önerilen politikaları açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
4 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
8 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
9 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
10 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
11 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
12 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
13 | Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak | İlgili literatürün taranması |
14 | Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak | İlgili literatürün taranması |
Kaynak |
İlgili literatür |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri
2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | | | | | X |
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | | | | X | |
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | | | | X | |
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | | | | | X |
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | X |
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | | | | | |
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | | | | | |
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | | | | X | |
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | | | X | | |
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | | | | | |
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1800 | 1800 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1800 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | SEKY2248840 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haydar SUR, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Prof.Dr. Yeter USLU, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı öğrencinin edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Ekonometrik Analiz,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak,Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | 14 | F |
1.1. Araştırmanın genel ilkelerini açıklar. | | |
1.2. Literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | | |
2. Danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 14 | F |
2.1. Araştırmanın genel yapısını açıklar. | | |
2.2. Araştırmanın potansiyel faydalarını açıklar. | | |
3. Tez alanına ilişkin temel konuları ve önerilen politikaları açıklar. | 14 | F |
3.1. Tez alanına ilişkin temel konuları açıklar. | | |
3.2. Tez alanına ilişkin önerilen politikaları açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | İlgili literatürün taranması |
4 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | İlgili literatürün taranması |
8 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
9 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
10 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
11 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
12 | Ekonometrik Analiz | İlgili literatürün taranması |
13 | Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak | İlgili literatürün taranması |
14 | Bulguları raporlamak ve tez yazımını tamamlamak | İlgili literatürün taranması |
Kaynak |
İlgili literatür |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri
2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | | | | | X |
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | | | | X | |
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | | | | X | |
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | | | | | X |
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | X |
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | | | | | |
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | | | | | |
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | | | | X | |
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | | | X | | |
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | | | | | |
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:42Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:45