Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK KURULUŞLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | SEKY1267340 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stratejik yönetim kavramı konusunda bilgilendirmek, stratejik yönetimin amaçlarını benimsetmek, sağlık kurumlarında uygulanması ve uygulama araçlarının örnek olaylar ve ödevlerle pekiştirilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kuruluşları açısından Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar,Sağlık Kurumları Açısından Stratejik Yönetim ve Klasik Yönetim Kıyaslaması,Sağlık kurumları açısından Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi: Visyon, Misyon, Değerler, Politikalar,Sağlık Kuruluşlarının Çevre Analizi (Makro, Operasyonel ve İç çevrenin incelenmesi),Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi(Mevcut Stratejinin Değerlendirilmesi, İşletmenin İçsel ve Dışsal Faktörlerinin Değerlendirilmesi) ,Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi (SWOT Analizi, Değer Zinciri Modeli),Sağlık kuruluşlarında Strateji Planlama ve İşletme Fonksiyonlarına Stratejik Yaklaşım,Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Uygulanması,Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi,Sağlık Kuruluşlarında Stratejide Güncelleme ve İyileştirmeler,Mavi Okyanus Stratejisi ,Örnek Vaka Çalışması ,Örnek Vaka Çalışması ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
8.Değer zinciri modelini açıklar ve sağlık kurumunda SWOT analizi yapar. | 10, 16, 9 | A |
1. Bir sağlık kuruluşunun iç ve dış çevre faktörlerinin önemini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
2. Sağlık kuruluşlarının çevre faktörlerini sorgular.
| 10, 16, 9 | A |
3. Sağlık kuruluşlarına yönelik stratejik plan hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Sağlık kuruluşlarının paydaşlarını sınıflandırır. | 10, 16, 9 | A |
5. Sağlık kuruluşlarında paydaşlarının davranışlarına göre stratejilerini geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Sağlık kuruluşlarının stratejik planın sonuçlarını değerlendir. | 10, 16, 9 | A |
7. Sağlık kuruluşlarının stratejik planının revize eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık kuruluşları açısından Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar | Ders notlarının okunması |
2 | Sağlık Kurumları Açısından Stratejik Yönetim ve Klasik Yönetim Kıyaslaması | Ders notlarının okunması |
3 | Sağlık kurumları açısından Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi: Visyon, Misyon, Değerler, Politikalar | Ders notlarının okunması |
4 | Sağlık Kuruluşlarının Çevre Analizi (Makro, Operasyonel ve İç çevrenin incelenmesi) | Ders notlarının okunması |
5 | Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi(Mevcut Stratejinin Değerlendirilmesi, İşletmenin İçsel ve Dışsal Faktörlerinin Değerlendirilmesi) | Ders notlarının okunması |
6 | Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi (SWOT Analizi, Değer Zinciri Modeli) | Ders notlarının okunması |
7 | Sağlık kuruluşlarında Strateji Planlama ve İşletme Fonksiyonlarına Stratejik Yaklaşım | Ders notlarının okunması |
8 | Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Uygulanması | Ders notlarının okunması |
9 | Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi | Ders notlarının okunması |
10 | Sağlık Kuruluşlarında Stratejide Güncelleme ve İyileştirmeler | Ders notlarının okunması |
11 | Mavi Okyanus Stratejisi | Ders notlarının okunması |
12 | Örnek Vaka Çalışması | Ders notlarının okunması |
13 | Örnek Vaka Çalışması | Ders notlarının okunması |
14 | Genel Değerlendirme | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim , Özgür Uğurluoğlu, İpek Bilgin Demir, Duygu Ürek, Nobel Akademik Yayıncılık , 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | | | X | | |
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | | | | X | |
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | X | | | | |
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | | | X | | |
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | X | | | | |
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | | X | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | X | | | | |
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | | | | | |
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | | | | | |
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | X | | | | |
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 8 | 8 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 60 | 60 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 235 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK KURULUŞLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | SEKY1267340 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stratejik yönetim kavramı konusunda bilgilendirmek, stratejik yönetimin amaçlarını benimsetmek, sağlık kurumlarında uygulanması ve uygulama araçlarının örnek olaylar ve ödevlerle pekiştirilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kuruluşları açısından Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar,Sağlık Kurumları Açısından Stratejik Yönetim ve Klasik Yönetim Kıyaslaması,Sağlık kurumları açısından Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi: Visyon, Misyon, Değerler, Politikalar,Sağlık Kuruluşlarının Çevre Analizi (Makro, Operasyonel ve İç çevrenin incelenmesi),Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi(Mevcut Stratejinin Değerlendirilmesi, İşletmenin İçsel ve Dışsal Faktörlerinin Değerlendirilmesi) ,Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi (SWOT Analizi, Değer Zinciri Modeli),Sağlık kuruluşlarında Strateji Planlama ve İşletme Fonksiyonlarına Stratejik Yaklaşım,Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Uygulanması,Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi,Sağlık Kuruluşlarında Stratejide Güncelleme ve İyileştirmeler,Mavi Okyanus Stratejisi ,Örnek Vaka Çalışması ,Örnek Vaka Çalışması ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
8.Değer zinciri modelini açıklar ve sağlık kurumunda SWOT analizi yapar. | 10, 16, 9 | A |
1. Bir sağlık kuruluşunun iç ve dış çevre faktörlerinin önemini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
2. Sağlık kuruluşlarının çevre faktörlerini sorgular.
| 10, 16, 9 | A |
3. Sağlık kuruluşlarına yönelik stratejik plan hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Sağlık kuruluşlarının paydaşlarını sınıflandırır. | 10, 16, 9 | A |
5. Sağlık kuruluşlarında paydaşlarının davranışlarına göre stratejilerini geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Sağlık kuruluşlarının stratejik planın sonuçlarını değerlendir. | 10, 16, 9 | A |
7. Sağlık kuruluşlarının stratejik planının revize eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık kuruluşları açısından Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar | Ders notlarının okunması |
2 | Sağlık Kurumları Açısından Stratejik Yönetim ve Klasik Yönetim Kıyaslaması | Ders notlarının okunması |
3 | Sağlık kurumları açısından Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi: Visyon, Misyon, Değerler, Politikalar | Ders notlarının okunması |
4 | Sağlık Kuruluşlarının Çevre Analizi (Makro, Operasyonel ve İç çevrenin incelenmesi) | Ders notlarının okunması |
5 | Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi(Mevcut Stratejinin Değerlendirilmesi, İşletmenin İçsel ve Dışsal Faktörlerinin Değerlendirilmesi) | Ders notlarının okunması |
6 | Sağlık Kuruluşlarının Stratejik Analizi (SWOT Analizi, Değer Zinciri Modeli) | Ders notlarının okunması |
7 | Sağlık kuruluşlarında Strateji Planlama ve İşletme Fonksiyonlarına Stratejik Yaklaşım | Ders notlarının okunması |
8 | Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Uygulanması | Ders notlarının okunması |
9 | Sağlık kuruluşlarında Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi | Ders notlarının okunması |
10 | Sağlık Kuruluşlarında Stratejide Güncelleme ve İyileştirmeler | Ders notlarının okunması |
11 | Mavi Okyanus Stratejisi | Ders notlarının okunması |
12 | Örnek Vaka Çalışması | Ders notlarının okunması |
13 | Örnek Vaka Çalışması | Ders notlarının okunması |
14 | Genel Değerlendirme | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim , Özgür Uğurluoğlu, İpek Bilgin Demir, Duygu Ürek, Nobel Akademik Yayıncılık , 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | | | X | | |
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | | | | X | |
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | X | | | | |
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | | | X | | |
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | | | | | |
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | X | | | | |
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | | X | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | X | | | | |
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | | | | | |
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | | | | | |
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | X | | | | |
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 23/11/2023 - 10:02Son Güncelleme Tarihi: 23/11/2023 - 10:04