Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HUKUKÇULARI İÇİN TIBBIN TEMEL KAVRAMLARI | SHKY1162010 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku uzmanlarının, tıbbın temel kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve sağlık hukuku uygulamalarında tıbbi kavramların ve ilkeleri doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp Tarihi,Tıp tarihi ışığında tıbbın günümüze doğru geçirdiği süreç ve geldiği nokta,Teşhis ve Tedavi Yöntemleri,Sağlık hukuku uygulamalarında kullanılan tıbbi kavramlar ve ilkeler,Sağlık Hukuku Uygulamalarında Tıp,Sağlık hukuku ve tıp etiği arasındaki ilişki,Sağlık Hukuku ve Tıp Araştırmaları,Sağlık hukuku alanındaki güncel hukuki gelişmeler,Klinik araştırmalar,Organ ve doku nakli,Acil tıp müdahaleleri ve hukuki sorumluluk,Cerrahi müdahalelerde hukuki risk kavramı,Halk sağlığının önemi ve temelleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıp tarihi ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
2.İnsan vücudunun yapısını ve işlevi konularında bilgi sahibi olur ve bu hususları hukuki meselelerde kullanır. | 10, 4, 9 | A, E |
3.Halk sağlığının önemini ve temellerini kavrar. | 10, 19, 9 | A, E |
4.Organ ve doku nakli gibi önemli konuda tıbbi ve hukuki prosedüre hakim olur. | 10, 9 | A, E |
5.Cerrahi müdahalelerde hekimin karşılaşabileceği hukuki riskleri inceler, tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tıp Tarihi | ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Tıp tarihi ışığında tıbbın günümüze doğru geçirdiği süreç ve geldiği nokta | ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Teşhis ve Tedavi Yöntemleri | ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sağlık hukuku uygulamalarında kullanılan tıbbi kavramlar ve ilkeler | ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Sağlık Hukuku Uygulamalarında Tıp | ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sağlık hukuku ve tıp etiği arasındaki ilişki | ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Sağlık Hukuku ve Tıp Araştırmaları | ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Sağlık hukuku alanındaki güncel hukuki gelişmeler | ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Klinik araştırmalar | ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Organ ve doku nakli | ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Acil tıp müdahaleleri ve hukuki sorumluluk | ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Cerrahi müdahalelerde hukuki risk kavramı | ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Halk sağlığının önemi ve temelleri | ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Genel değerlendirme | ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Kaynak kullanılmayacaktır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 3 | 30 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 3 | 45 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 18 | 3 | 54 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 216 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(216/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HUKUKÇULARI İÇİN TIBBIN TEMEL KAVRAMLARI | SHKY1162010 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık hukuku uzmanlarının, tıbbın temel kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve sağlık hukuku uygulamalarında tıbbi kavramların ve ilkeleri doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp Tarihi,Tıp tarihi ışığında tıbbın günümüze doğru geçirdiği süreç ve geldiği nokta,Teşhis ve Tedavi Yöntemleri,Sağlık hukuku uygulamalarında kullanılan tıbbi kavramlar ve ilkeler,Sağlık Hukuku Uygulamalarında Tıp,Sağlık hukuku ve tıp etiği arasındaki ilişki,Sağlık Hukuku ve Tıp Araştırmaları,Sağlık hukuku alanındaki güncel hukuki gelişmeler,Klinik araştırmalar,Organ ve doku nakli,Acil tıp müdahaleleri ve hukuki sorumluluk,Cerrahi müdahalelerde hukuki risk kavramı,Halk sağlığının önemi ve temelleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıp tarihi ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | 10, 9 | A, E |
2.İnsan vücudunun yapısını ve işlevi konularında bilgi sahibi olur ve bu hususları hukuki meselelerde kullanır. | 10, 4, 9 | A, E |
3.Halk sağlığının önemini ve temellerini kavrar. | 10, 19, 9 | A, E |
4.Organ ve doku nakli gibi önemli konuda tıbbi ve hukuki prosedüre hakim olur. | 10, 9 | A, E |
5.Cerrahi müdahalelerde hekimin karşılaşabileceği hukuki riskleri inceler, tartışır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tıp Tarihi | ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Tıp tarihi ışığında tıbbın günümüze doğru geçirdiği süreç ve geldiği nokta | ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Teşhis ve Tedavi Yöntemleri | ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sağlık hukuku uygulamalarında kullanılan tıbbi kavramlar ve ilkeler | ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Sağlık Hukuku Uygulamalarında Tıp | ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sağlık hukuku ve tıp etiği arasındaki ilişki | ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Sağlık Hukuku ve Tıp Araştırmaları | ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Sağlık hukuku alanındaki güncel hukuki gelişmeler | ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Klinik araştırmalar | ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Organ ve doku nakli | ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Acil tıp müdahaleleri ve hukuki sorumluluk | ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Cerrahi müdahalelerde hukuki risk kavramı | ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Halk sağlığının önemi ve temelleri | ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Genel değerlendirme | ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Kaynak kullanılmayacaktır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:29