Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE BİLGİYE ERİŞİM | - | Senelik | 10+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sümer MÜNEVVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sümer MÜNEVVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma ve yayın etiği, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel yöntem, veri, ölçüm işlemleri ve ölçekler,Değişkenler arasındaki ilişkiler, körleme, araştırmalarda yapılan hatalar,Araştırma türleri, araştırmanın planlanması, örnekleme,Gözlem yöntemi, anket yöntemi, klinik araştırmalar,Laboratuvara dayalı araştırma yöntemleri,Araştırma yöntemlerinin epidemiyolojide kullanımı, araştırma ve yayın etiği,Literatür inceleme ve proje konularının belirlenmesi,Verilerin analize hazırlanması, tablo ve grafik yapma, makale yazma, dipnot ve kaynak gösterme,İstatistikte genel kavram ve teknikler, ölçümler, frekans dağılımları, ortalamalar ve olasılık kavramları,Hipotez testlerinin temelleri, güven aralıklarının temelleri,Kantitatif değişkenler, bağımsız grup ortalamalarının karşılaştırılması, ANOVA, korelasyon-regresyon, çoklu lineer regresyon,Kategorik değişkenler, iki oranın karşılaştırılması, çapraz tablolar, tabakalandırılmış tablolar,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma yöntemlerini değerlendirir. 1.2. Etik ilkeleri bilir ve araştırmayı bu ilkelere uygun olarak yürütür. 1.3. Bilimsel bir araştırmayı gerçekleştirir. 1.4. Bilimsel bir makaleyi değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
2. İstatistik hakkında bilgi sahibi olur ve bilimsel araştırmalar ile ilişkisini kurar. 2.1. Alanıyla ilgili istatistik analiz yöntemlerini bilir. 2.2. Bilimsel bir araştırmayı kurgularken istatistik bilgisini kullanır. 2.3. Bilimsel bir makaleyi istatistik bilgisi ile değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini bilgisayar üzerinde gerçekleştirir. 3.1. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini sınıflandırır. 3.2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar. 3.3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
4. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini bilir ve bunları uygular. 4.1. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini özetler. 4.2. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar. 4.3. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel yöntem, veri, ölçüm işlemleri ve ölçekler | |
2 | Değişkenler arasındaki ilişkiler, körleme, araştırmalarda yapılan hatalar | |
3 | Araştırma türleri, araştırmanın planlanması, örnekleme | |
4 | Gözlem yöntemi, anket yöntemi, klinik araştırmalar | |
5 | Laboratuvara dayalı araştırma yöntemleri | |
6 | Araştırma yöntemlerinin epidemiyolojide kullanımı, araştırma ve yayın etiği | |
7 | Literatür inceleme ve proje konularının belirlenmesi | |
8 | Verilerin analize hazırlanması, tablo ve grafik yapma, makale yazma, dipnot ve kaynak gösterme | |
9 | İstatistikte genel kavram ve teknikler, ölçümler, frekans dağılımları, ortalamalar ve olasılık kavramları | |
10 | Hipotez testlerinin temelleri, güven aralıklarının temelleri | |
11 | Kantitatif değişkenler, bağımsız grup ortalamalarının karşılaştırılması, ANOVA, korelasyon-regresyon, çoklu lineer regresyon | |
12 | Kategorik değişkenler, iki oranın karşılaştırılması, çapraz tablolar, tabakalandırılmış tablolar | |
13 | Proje sunumu | |
14 | Proje sunumu |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Bioistatistik, Prof.Dr.Kadir Sümbüloğlu, Doç.Dr.Vildan Sümbüloğlu. Sağlık Bilimlerinde araştırma yöntemleri Vildan Sümbüloğlu, Kadir Sümbüloğlu. Bilgisayar (Excel) destekli uygulamalı istatistik Prof.Dr. Mustafa Akkurt. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. SPSS ile biyoistatistik Kazım Özdamar. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. Sağlık Araştırmalarında Örneklem Büyüklüğünün Yeterliliği. Stanley Lemeshow, David W. Hosmer Jr, Janelle Klar, Stephen K. Lwanga. Çeviren S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe Taş, 2000. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri – Şeref Kalaycı – Asil Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE BİLGİYE ERİŞİM | - | Senelik | 10+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sümer MÜNEVVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sümer MÜNEVVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma ve yayın etiği, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel yöntem, veri, ölçüm işlemleri ve ölçekler,Değişkenler arasındaki ilişkiler, körleme, araştırmalarda yapılan hatalar,Araştırma türleri, araştırmanın planlanması, örnekleme,Gözlem yöntemi, anket yöntemi, klinik araştırmalar,Laboratuvara dayalı araştırma yöntemleri,Araştırma yöntemlerinin epidemiyolojide kullanımı, araştırma ve yayın etiği,Literatür inceleme ve proje konularının belirlenmesi,Verilerin analize hazırlanması, tablo ve grafik yapma, makale yazma, dipnot ve kaynak gösterme,İstatistikte genel kavram ve teknikler, ölçümler, frekans dağılımları, ortalamalar ve olasılık kavramları,Hipotez testlerinin temelleri, güven aralıklarının temelleri,Kantitatif değişkenler, bağımsız grup ortalamalarının karşılaştırılması, ANOVA, korelasyon-regresyon, çoklu lineer regresyon,Kategorik değişkenler, iki oranın karşılaştırılması, çapraz tablolar, tabakalandırılmış tablolar,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma yöntemlerini değerlendirir. 1.2. Etik ilkeleri bilir ve araştırmayı bu ilkelere uygun olarak yürütür. 1.3. Bilimsel bir araştırmayı gerçekleştirir. 1.4. Bilimsel bir makaleyi değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
2. İstatistik hakkında bilgi sahibi olur ve bilimsel araştırmalar ile ilişkisini kurar. 2.1. Alanıyla ilgili istatistik analiz yöntemlerini bilir. 2.2. Bilimsel bir araştırmayı kurgularken istatistik bilgisini kullanır. 2.3. Bilimsel bir makaleyi istatistik bilgisi ile değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini bilgisayar üzerinde gerçekleştirir. 3.1. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini sınıflandırır. 3.2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar. 3.3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
4. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini bilir ve bunları uygular. 4.1. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini özetler. 4.2. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar. 4.3. İlişki analizi ve sağ-kalım analizi yöntemlerini uygular. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel yöntem, veri, ölçüm işlemleri ve ölçekler | |
2 | Değişkenler arasındaki ilişkiler, körleme, araştırmalarda yapılan hatalar | |
3 | Araştırma türleri, araştırmanın planlanması, örnekleme | |
4 | Gözlem yöntemi, anket yöntemi, klinik araştırmalar | |
5 | Laboratuvara dayalı araştırma yöntemleri | |
6 | Araştırma yöntemlerinin epidemiyolojide kullanımı, araştırma ve yayın etiği | |
7 | Literatür inceleme ve proje konularının belirlenmesi | |
8 | Verilerin analize hazırlanması, tablo ve grafik yapma, makale yazma, dipnot ve kaynak gösterme | |
9 | İstatistikte genel kavram ve teknikler, ölçümler, frekans dağılımları, ortalamalar ve olasılık kavramları | |
10 | Hipotez testlerinin temelleri, güven aralıklarının temelleri | |
11 | Kantitatif değişkenler, bağımsız grup ortalamalarının karşılaştırılması, ANOVA, korelasyon-regresyon, çoklu lineer regresyon | |
12 | Kategorik değişkenler, iki oranın karşılaştırılması, çapraz tablolar, tabakalandırılmış tablolar | |
13 | Proje sunumu | |
14 | Proje sunumu |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Bioistatistik, Prof.Dr.Kadir Sümbüloğlu, Doç.Dr.Vildan Sümbüloğlu. Sağlık Bilimlerinde araştırma yöntemleri Vildan Sümbüloğlu, Kadir Sümbüloğlu. Bilgisayar (Excel) destekli uygulamalı istatistik Prof.Dr. Mustafa Akkurt. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. SPSS ile biyoistatistik Kazım Özdamar. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. Sağlık Araştırmalarında Örneklem Büyüklüğünün Yeterliliği. Stanley Lemeshow, David W. Hosmer Jr, Janelle Klar, Stephen K. Lwanga. Çeviren S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe Taş, 2000. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri – Şeref Kalaycı – Asil Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |