Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 82+20 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik 2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar 3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ 4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı 5 Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum 6 Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri 7 EMBRİYOLOJİ - İskelet kası 8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası 9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale 10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması 11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics 12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale 13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım 14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım 15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum 16 Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri17 vomer, Concha nasalis inferior 18 - Nörohistoloji 19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım 20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior 21 Anatomi kafatası bütünü 22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez 23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları - Fertilizasyon 25 İmplantasyon 26 (hemoglobin) 27 yöntemleri 28 Radyolojik anatomi Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım 34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları 35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası 36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler 37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri 38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları 39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları 40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi 41 ANATOMİ - Sırt kasları 42 RADYOLOJİK ANATOMİ LAB ANATOMİ- ANATOMİ - HİSTOLOJİ VE TB.B.&GEN. - Otosomal Anatomi Os palatinum, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ 24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - BİYOKİMYA - Globuler proteinler BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz 29 30 31 TB.B.&GEN. - HİSTOLOJİ VE ANATOMİ - Art. 32 33; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 1, 2, 4 A, BHücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 1, 10, 14, 17, 2, 3 AHücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 1, 13, 2 A, BHücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 1, 2, 4 A, BHücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 1, 2 AHücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 1, 13, 21, 4 A, BHücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 1, 13, 21 A, BHücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 1, 13, 21 A, BHücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 1, 13, 21 A, BHücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 1, 13, 21 A, BHücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 1, 13 A, Bsağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 1, 13, 21 A, Bmoleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 1, 13, 21 A, Bembriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 1, 21 A, BMakromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 1, 13 A, BMakromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 1, 13 A, BMakromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 1, 13 AGenel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 1, 12, 3 A, BTravmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 1, 12, 18, 7, 8 A, BHasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir. 1, 12, 18 A, B | 10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik 2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar 3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ 4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı 5 Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum 6 Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri 7 EMBRİYOLOJİ - İskelet kası 8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası 9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale 10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması 11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics 12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale 13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım 14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım 15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum 16 Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri17 vomer, Concha nasalis inferior 18 - Nörohistoloji 19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım 20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior 21 Anatomi kafatası bütünü 22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez 23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları - Fertilizasyon 25 İmplantasyon 26 (hemoglobin) 27 yöntemleri 28 Radyolojik anatomi Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım 34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları 35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası 36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler 37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri 38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları 39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları 40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi 41 ANATOMİ - Sırt kasları 42 RADYOLOJİK ANATOMİ LAB ANATOMİ- ANATOMİ - HİSTOLOJİ VE TB.B.&GEN. - Otosomal Anatomi Os palatinum, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ 24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - BİYOKİMYA - Globuler proteinler BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz 29 30 31 TB.B.&GEN. - HİSTOLOJİ VE ANATOMİ - Art. 32 33 |
Kaynak |
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 82+20 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ÖZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik 2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar 3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ 4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı 5 Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum 6 Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri 7 EMBRİYOLOJİ - İskelet kası 8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası 9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale 10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması 11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics 12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale 13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım 14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım 15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum 16 Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri17 vomer, Concha nasalis inferior 18 - Nörohistoloji 19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım 20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior 21 Anatomi kafatası bütünü 22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez 23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları - Fertilizasyon 25 İmplantasyon 26 (hemoglobin) 27 yöntemleri 28 Radyolojik anatomi Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım 34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları 35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası 36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler 37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri 38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları 39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları 40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi 41 ANATOMİ - Sırt kasları 42 RADYOLOJİK ANATOMİ LAB ANATOMİ- ANATOMİ - HİSTOLOJİ VE TB.B.&GEN. - Otosomal Anatomi Os palatinum, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ 24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - BİYOKİMYA - Globuler proteinler BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz 29 30 31 TB.B.&GEN. - HİSTOLOJİ VE ANATOMİ - Art. 32 33; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 1, 2, 4 A, BHücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 1, 10, 14, 17, 2, 3 AHücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 1, 13, 2 A, BHücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 1, 2, 4 A, BHücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 1, 2 AHücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 1, 13, 21, 4 A, BHücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 1, 13, 21 A, BHücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 1, 13, 21 A, BHücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 1, 13, 21 A, BHücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 1, 13, 21 A, BHücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 1, 13 A, Bsağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 1, 13, 21 A, Bmoleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 1, 13, 21 A, Bembriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 1, 21 A, BMakromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 1, 13 A, BMakromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 1, 13 A, BMakromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 1, 13 AGenel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 1, 12, 3 A, BTravmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 1, 12, 18, 7, 8 A, BHasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir. 1, 12, 18 A, B | 10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik 2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar 3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ 4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı 5 Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum 6 Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri 7 EMBRİYOLOJİ - İskelet kası 8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası 9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale 10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması 11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics 12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale 13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım 14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım 15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum 16 Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri17 vomer, Concha nasalis inferior 18 - Nörohistoloji 19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım 20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior 21 Anatomi kafatası bütünü 22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez 23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları - Fertilizasyon 25 İmplantasyon 26 (hemoglobin) 27 yöntemleri 28 Radyolojik anatomi Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım 34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları 35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası 36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler 37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri 38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları 39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları 40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi 41 ANATOMİ - Sırt kasları 42 RADYOLOJİK ANATOMİ LAB ANATOMİ- ANATOMİ - HİSTOLOJİ VE TB.B.&GEN. - Otosomal Anatomi Os palatinum, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ 24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - BİYOKİMYA - Globuler proteinler BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz 29 30 31 TB.B.&GEN. - HİSTOLOJİ VE ANATOMİ - Art. 32 33 |
Kaynak |
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |