Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENTAL ANATOMİ VE MORFOLOJİ | - | Güz Dönemi | 16+64 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Umut Çakan |
Dersin Amacı | Daimi dişlerin anatomik ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi vermek ve temel manipülasyon becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Terminoloji ,Dental Formül ve Notasyon Sistemleri,Dişin Bölümleri ve Dental Dokular,Diş Grupları ve Yüzeyleri,Anatomik Kron Morfolojisi,Maksiller Santral Keser,Maksiller Yan Keser,Maksiller Kanin,Maksiller 1. Küçük Azı,Maksiller 2. Küçük Azı,Maksiller 1. Büyük Azı,Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı,Mandibuler Keserler ,Mandibuler Kanin,Mandibuler Küçük Azılar,Mandibuler Molarlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerini tartışabilecektir. 1.1. Genel dental morfolojik kavramları tanımlar. 1.2. Dişlerin bölümlerini, yapılarını ve içeriğini açıklar. 1.3. Ön ve arka grup dişleri birbirinden ayırt eder. 1.4. Ön ve arka grup dişlerin çiğneme sistemindeki işlevlerini yorumlar. 1.5. Ön ve arka grup dişlerin morfolojik yapılarını karşılaştırır 2. Dental formül, notasyon kavramı ve notasyon sistemlerini ayırt edebilecektir. 2.1. Farklı numaralandırma sistemlerini ayırt eder 2.2. Dental ark, dentisyon ve dişlenme kavramlarını özetler. 2.3. Daimi ve süt dişlenme arasındaki farkları örnekler 2.4. Daimi ve süt dişlenme paternlerini ve sürme zamanlarını aktarır. 3. Temel dental manüplasyon becerilerini uygulayabilir 3.1. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini tanır. 3.2. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini kullanabilir. 3.3. Daimi dişlerin mum ve benzer laboratuar malzemesi kullanarak uygun oran ve büyüklükteki modellerini simüle eder. | 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Terminoloji | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
2 | Dental Formül ve Notasyon Sistemleri | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
3 | Dişin Bölümleri ve Dental Dokular | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
4 | Diş Grupları ve Yüzeyleri | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
5 | Anatomik Kron Morfolojisi | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
6 | Maksiller Santral Keser | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6 |
7 | Maksiller Yan Keser | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6 |
8 | Maksiller Kanin | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8 |
9 | Maksiller 1. Küçük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9 |
10 | Maksiller 2. Küçük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9 |
11 | Maksiller 1. Büyük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11 |
12 | Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11 |
13 | Mandibuler Keserler | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 7 |
14 | Mandibuler Kanin | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8 |
15 | Mandibuler Küçük Azılar | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 10 |
16 | Mandibuler Molarlar | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 12 |
Kaynak |
Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003. |
Diş morfolojisi ve oklüzyonu. Yavuzyılmaz H. Ankara Üniversitesi yayınları. 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENTAL ANATOMİ VE MORFOLOJİ | - | Güz Dönemi | 16+64 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Umut Çakan |
Dersin Amacı | Daimi dişlerin anatomik ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi vermek ve temel manipülasyon becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Terminoloji ,Dental Formül ve Notasyon Sistemleri,Dişin Bölümleri ve Dental Dokular,Diş Grupları ve Yüzeyleri,Anatomik Kron Morfolojisi,Maksiller Santral Keser,Maksiller Yan Keser,Maksiller Kanin,Maksiller 1. Küçük Azı,Maksiller 2. Küçük Azı,Maksiller 1. Büyük Azı,Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı,Mandibuler Keserler ,Mandibuler Kanin,Mandibuler Küçük Azılar,Mandibuler Molarlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerini tartışabilecektir. 1.1. Genel dental morfolojik kavramları tanımlar. 1.2. Dişlerin bölümlerini, yapılarını ve içeriğini açıklar. 1.3. Ön ve arka grup dişleri birbirinden ayırt eder. 1.4. Ön ve arka grup dişlerin çiğneme sistemindeki işlevlerini yorumlar. 1.5. Ön ve arka grup dişlerin morfolojik yapılarını karşılaştırır 2. Dental formül, notasyon kavramı ve notasyon sistemlerini ayırt edebilecektir. 2.1. Farklı numaralandırma sistemlerini ayırt eder 2.2. Dental ark, dentisyon ve dişlenme kavramlarını özetler. 2.3. Daimi ve süt dişlenme arasındaki farkları örnekler 2.4. Daimi ve süt dişlenme paternlerini ve sürme zamanlarını aktarır. 3. Temel dental manüplasyon becerilerini uygulayabilir 3.1. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini tanır. 3.2. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini kullanabilir. 3.3. Daimi dişlerin mum ve benzer laboratuar malzemesi kullanarak uygun oran ve büyüklükteki modellerini simüle eder. | 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Terminoloji | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
2 | Dental Formül ve Notasyon Sistemleri | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
3 | Dişin Bölümleri ve Dental Dokular | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
4 | Diş Grupları ve Yüzeyleri | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
5 | Anatomik Kron Morfolojisi | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1 |
6 | Maksiller Santral Keser | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6 |
7 | Maksiller Yan Keser | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6 |
8 | Maksiller Kanin | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8 |
9 | Maksiller 1. Küçük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9 |
10 | Maksiller 2. Küçük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9 |
11 | Maksiller 1. Büyük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11 |
12 | Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11 |
13 | Mandibuler Keserler | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 7 |
14 | Mandibuler Kanin | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8 |
15 | Mandibuler Küçük Azılar | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 10 |
16 | Mandibuler Molarlar | Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 12 |
Kaynak |
Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003. |
Diş morfolojisi ve oklüzyonu. Yavuzyılmaz H. Ankara Üniversitesi yayınları. 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |