Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERİODONTOLOJİ KLİNİĞİ IDEN4011264Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hilal TOYGAR, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN, Dr.Öğr.Üye. Yonca NAZİKER, Dr.Öğr.Üye. Merve CAN
Dersin YardımcılarıProf Dr Hilal Uslu Toygar, Dr Öğr Üye Nurcan Altaş, Dr Öğr Üye Begüm Alkan
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere hastadan sistemik ve dental anamnez almayı ve bu bilgileri kaydetmeyi, periodontal indeksler ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal teşhisini koymayı, teşhise uygun bir tedavi planı oluşturmayı, başlangıç periodontal tedaviyi yapabilmeyi, tedavi sonrası hasta bilgilendirmesini ve oral hijyen motivasyonu yapabilmesini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Detaylı anamnez ve periodontal kayıtların alınması ve kaydedilmesi,Radyografik inceleme,Periodontal hastalık teşhisi koyma ve tedavi planı oluşturma,Başlangıç periodontal tedavi,Hastanın bilgilendirilmesi ve oral hijyen motivasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derin sonunda öğrenci 1.Periodontal hastalıkların etiyolojisi, korunma ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 2.Hastanın dental ve sistemik durumuna ait anamnez bilgilerini alıp dökümante edebilir. 3. Periodontal indeksleri ölçüp değerlendirebilir ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal durumunu belirleyebilir, hastalığa özel tedavi planı oluşturabilir. 4.Hastayı periodontal hastalık hakkında bilgilendirebilir ve ağız bakımı konusunda motive eder. 5.Periodontal hastalığın tedavisinde kullanılacak aletler ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. 6.Periodontal hastalıkların cerrahi ve cerrahi olmayan tedavi uygulamaları hakkında güncel bilgi ve beceriye sahip olur.16, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Detaylı anamnez ve periodontal kayıtların alınması ve kaydedilmesi
2Radyografik inceleme
3Periodontal hastalık teşhisi koyma ve tedavi planı oluşturma
4Başlangıç periodontal tedavi
5Hastanın bilgilendirilmesi ve oral hijyen motivasyonu
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1. Carranza’s Clinical Periodontology, Newman MG , Takei HH, Carranza FA. 2. Clinical Periodontology and Implant Dentistry Jan Lindhe, Thorkild Karring ,Niklaus Peter Lang 3. Periodontal Cerrahi: Klinik Atlas. Naoshi Sato 4. Süreli yayınlar (Periodontology 2000, Journal of Periodontology, Journal Of Clinical Periodontology)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1201120
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)131
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERİODONTOLOJİ KLİNİĞİ IDEN4011264Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hilal TOYGAR, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN, Dr.Öğr.Üye. Yonca NAZİKER, Dr.Öğr.Üye. Merve CAN
Dersin YardımcılarıProf Dr Hilal Uslu Toygar, Dr Öğr Üye Nurcan Altaş, Dr Öğr Üye Begüm Alkan
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere hastadan sistemik ve dental anamnez almayı ve bu bilgileri kaydetmeyi, periodontal indeksler ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal teşhisini koymayı, teşhise uygun bir tedavi planı oluşturmayı, başlangıç periodontal tedaviyi yapabilmeyi, tedavi sonrası hasta bilgilendirmesini ve oral hijyen motivasyonu yapabilmesini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Detaylı anamnez ve periodontal kayıtların alınması ve kaydedilmesi,Radyografik inceleme,Periodontal hastalık teşhisi koyma ve tedavi planı oluşturma,Başlangıç periodontal tedavi,Hastanın bilgilendirilmesi ve oral hijyen motivasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derin sonunda öğrenci 1.Periodontal hastalıkların etiyolojisi, korunma ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 2.Hastanın dental ve sistemik durumuna ait anamnez bilgilerini alıp dökümante edebilir. 3. Periodontal indeksleri ölçüp değerlendirebilir ve radyografik inceleme ile birlikte hastanın periodontal durumunu belirleyebilir, hastalığa özel tedavi planı oluşturabilir. 4.Hastayı periodontal hastalık hakkında bilgilendirebilir ve ağız bakımı konusunda motive eder. 5.Periodontal hastalığın tedavisinde kullanılacak aletler ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. 6.Periodontal hastalıkların cerrahi ve cerrahi olmayan tedavi uygulamaları hakkında güncel bilgi ve beceriye sahip olur.16, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Detaylı anamnez ve periodontal kayıtların alınması ve kaydedilmesi
2Radyografik inceleme
3Periodontal hastalık teşhisi koyma ve tedavi planı oluşturma
4Başlangıç periodontal tedavi
5Hastanın bilgilendirilmesi ve oral hijyen motivasyonu
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir. 1. Carranza’s Clinical Periodontology, Newman MG , Takei HH, Carranza FA. 2. Clinical Periodontology and Implant Dentistry Jan Lindhe, Thorkild Karring ,Niklaus Peter Lang 3. Periodontal Cerrahi: Klinik Atlas. Naoshi Sato 4. Süreli yayınlar (Periodontology 2000, Journal of Periodontology, Journal Of Clinical Periodontology)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:02Son Güncelleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:04