Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDODONTİ KLİNİĞİ IIDEN5011257Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPulpal ve periapikal hastalıklara karşı yaklaşımıöğrenmek, hastalığa uygun tedavi şekillerini planlamak, uygulamak ve endodontide gelişen teknolojiyi takip etmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Endodonti kliniği,Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması,Anteriror dişte kanal tedavisi,Premolar dişte kök kanal tedavisi,Molar dişte kök kanal tedavisi,Kanal tedavisi yenileme işlemi,Kanal içi post uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Giriş kavitesi preparasyonu11, 16, 6D
2. Periapikal radyografi ve elektronik apeks bulucu kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması11, 16, 6D
3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu11, 16, 6D
4. Rotary ve resiprokal preparasyon yöntemlerinin uygulanması11, 16, 6D
5. İrrigasyonun ve irrigasyon aktivasyonunun yapılması11, 6
6. Koronal öngenişletme11, 6
7. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması;11, 6
8. Kanal içi post restorasyonu11, 6
9. Anterior dişte kök kanal tedavisi6
10. Premolar dişte kök kanal tedavisi11, 6
11. Molar dişte kök kanal tedavisi11, 6
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endodonti kliniğiDersten önce dersle ilgili teorik bilgilerin güncellenmesi
2Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulmasıDersten önce anamnez ve tedavi planı hakkındaki notların gözden geçirilmesi
3Anteriror dişte kanal tedavisiAnterior dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi
4Premolar dişte kök kanal tedavisiPremolar diş kök kanal morfolojisi ile ilgili notların gözden geçirilmesi
5Molar dişte kök kanal tedavisiMolar diş kök kanal morfolojisi ile ilgili notların gözden geçirilmesi
6Kanal tedavisi yenileme işlemiKanal tedavisi yenileme işlemi ile ilgili notları gözden geçirme
7Kanal içi post uygulamasıKanal içi post uygulaması, metal post ve fiber postlar ile ilgili notların gözden geçirilmesi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.1. Pathways of the Pulp, Mosby,Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad
Endodonti ile ilgili önerilen websitelerindeki powerpoint sunumlar ve videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1201120
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDODONTİ KLİNİĞİ IIDEN5011257Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPulpal ve periapikal hastalıklara karşı yaklaşımıöğrenmek, hastalığa uygun tedavi şekillerini planlamak, uygulamak ve endodontide gelişen teknolojiyi takip etmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Endodonti kliniği,Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması,Anteriror dişte kanal tedavisi,Premolar dişte kök kanal tedavisi,Molar dişte kök kanal tedavisi,Kanal tedavisi yenileme işlemi,Kanal içi post uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Giriş kavitesi preparasyonu11, 16, 6D
2. Periapikal radyografi ve elektronik apeks bulucu kullanarak çalışma uzunluğunun saptanması11, 16, 6D
3. Step-back metoduyla kök kanallarının preparasyonu11, 16, 6D
4. Rotary ve resiprokal preparasyon yöntemlerinin uygulanması11, 16, 6D
5. İrrigasyonun ve irrigasyon aktivasyonunun yapılması11, 6
6. Koronal öngenişletme11, 6
7. Lateral kondensasyion metodu ile kök kanallarının doldurulması;11, 6
8. Kanal içi post restorasyonu11, 6
9. Anterior dişte kök kanal tedavisi6
10. Premolar dişte kök kanal tedavisi11, 6
11. Molar dişte kök kanal tedavisi11, 6
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endodonti kliniğiDersten önce dersle ilgili teorik bilgilerin güncellenmesi
2Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulmasıDersten önce anamnez ve tedavi planı hakkındaki notların gözden geçirilmesi
3Anteriror dişte kanal tedavisiAnterior dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi
4Premolar dişte kök kanal tedavisiPremolar diş kök kanal morfolojisi ile ilgili notların gözden geçirilmesi
5Molar dişte kök kanal tedavisiMolar diş kök kanal morfolojisi ile ilgili notların gözden geçirilmesi
6Kanal tedavisi yenileme işlemiKanal tedavisi yenileme işlemi ile ilgili notları gözden geçirme
7Kanal içi post uygulamasıKanal içi post uygulaması, metal post ve fiber postlar ile ilgili notların gözden geçirilmesi
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.1. Pathways of the Pulp, Mosby,Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad
Endodonti ile ilgili önerilen websitelerindeki powerpoint sunumlar ve videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:02Son Güncelleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:04