Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Senelik | 24+0 | - | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak. Hekim-hasta ilişkilerini davranış bilimleri bakış açısıyla değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Davranış ve zihinsel Süreçler,2. Davranışın Biyolojik Temelleri,3. Duyum ve Algı,4. Bilinç: Bilinç durumları, Uyku, Rüyalar, Hipnoz, Meditasyon ve Psikoaktif Maddeler,5. Öğrenme,6. Bellek,7. İnsan Zekası ve Dil,8. İnsan Gelişimi,9. Güdülenme ve Duygular,10. Cinsiyet ve Cinsellik,11. Kişilik,12. Sosyal psikoloji: sosyal davranış ve sosyal etki,13. Psikolojik Bozukluklar,14. Sağlık Psikolojisi: Davranışsal Tıp; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranışları ve zihinsel süreçleri tanımlar | 13, 16, 4, 9 | A |
2. Bilinç ve biyolojik ritimleri tanımlar | 13, 16, 9 | A |
3. İlaçların bilinci nasıl etkilediğini açıklar | 13, 16, 9 | |
4. Duyum ve algı süreçleri arasındaki farkı ayırt eder | 13, 16, 9 | A |
5. Dil, zeka ve düşünmeyi süreçlerini bilir | 13, 16, 9 | A |
6. Hafıza ve unutma süreçlerini açıklar | 12, 13, 16, 9 | A |
7. Öğrenme ve koşullanma süreç ve mekanizmalarını açıklar | 16, 4, 9 | A |
8. Bebeklikten yetişkinliğe kadar meydana gelen fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar | 13, 16, 9 | |
9. Önyargılar, sosyal roller ve sosyal normlara uygunluk ve itaat de dahil olmak üzere sosyal psikolojinin yönlerini tanır. | 13, 16, 9 | A |
10. Kişilik teorilerini tanımlar ve birbirinden ayırt eder | 13, 16, 9 | |
11. Temel güdüleri ve duyguları açıklar | 13, 16, 9 | A |
12. Psikolojik bozuklukları tanımlar ve nasıl sınıflandırıldıklarını bilir | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Davranış ve zihinsel Süreçler | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
2 | 2. Davranışın Biyolojik Temelleri | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
3 | 3. Duyum ve Algı | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
4 | 4. Bilinç: Bilinç durumları, Uyku, Rüyalar, Hipnoz, Meditasyon ve Psikoaktif Maddeler | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
5 | 5. Öğrenme | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
6 | 6. Bellek | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
7 | 7. İnsan Zekası ve Dil | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
8 | 8. İnsan Gelişimi | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
9 | 9. Güdülenme ve Duygular | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
10 | 10. Cinsiyet ve Cinsellik | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
11 | 11. Kişilik | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
12 | 12. Sosyal psikoloji: sosyal davranış ve sosyal etki | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
13 | 13. Psikolojik Bozukluklar | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
14 | 14. Sağlık Psikolojisi: Davranışsal Tıp | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
Kaynak |
King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
1) Humphris, G.M.& Ling, M. (2000). Behavioural Sciences for Dentistry (1stEdition): Elsevier 2) Fadem, B. (2012). Behavioral Science in Medicine (Second Edition): LWW |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(57/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Senelik | 24+0 | - | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak. Hekim-hasta ilişkilerini davranış bilimleri bakış açısıyla değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Davranış ve zihinsel Süreçler,2. Davranışın Biyolojik Temelleri,3. Duyum ve Algı,4. Bilinç: Bilinç durumları, Uyku, Rüyalar, Hipnoz, Meditasyon ve Psikoaktif Maddeler,5. Öğrenme,6. Bellek,7. İnsan Zekası ve Dil,8. İnsan Gelişimi,9. Güdülenme ve Duygular,10. Cinsiyet ve Cinsellik,11. Kişilik,12. Sosyal psikoloji: sosyal davranış ve sosyal etki,13. Psikolojik Bozukluklar,14. Sağlık Psikolojisi: Davranışsal Tıp; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranışları ve zihinsel süreçleri tanımlar | 13, 16, 4, 9 | A |
2. Bilinç ve biyolojik ritimleri tanımlar | 13, 16, 9 | A |
3. İlaçların bilinci nasıl etkilediğini açıklar | 13, 16, 9 | |
4. Duyum ve algı süreçleri arasındaki farkı ayırt eder | 13, 16, 9 | A |
5. Dil, zeka ve düşünmeyi süreçlerini bilir | 13, 16, 9 | A |
6. Hafıza ve unutma süreçlerini açıklar | 12, 13, 16, 9 | A |
7. Öğrenme ve koşullanma süreç ve mekanizmalarını açıklar | 16, 4, 9 | A |
8. Bebeklikten yetişkinliğe kadar meydana gelen fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar | 13, 16, 9 | |
9. Önyargılar, sosyal roller ve sosyal normlara uygunluk ve itaat de dahil olmak üzere sosyal psikolojinin yönlerini tanır. | 13, 16, 9 | A |
10. Kişilik teorilerini tanımlar ve birbirinden ayırt eder | 13, 16, 9 | |
11. Temel güdüleri ve duyguları açıklar | 13, 16, 9 | A |
12. Psikolojik bozuklukları tanımlar ve nasıl sınıflandırıldıklarını bilir | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Davranış ve zihinsel Süreçler | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
2 | 2. Davranışın Biyolojik Temelleri | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
3 | 3. Duyum ve Algı | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
4 | 4. Bilinç: Bilinç durumları, Uyku, Rüyalar, Hipnoz, Meditasyon ve Psikoaktif Maddeler | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
5 | 5. Öğrenme | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
6 | 6. Bellek | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
7 | 7. İnsan Zekası ve Dil | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
8 | 8. İnsan Gelişimi | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
9 | 9. Güdülenme ve Duygular | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
10 | 10. Cinsiyet ve Cinsellik | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
11 | 11. Kişilik | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
12 | 12. Sosyal psikoloji: sosyal davranış ve sosyal etki | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
13 | 13. Psikolojik Bozukluklar | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
14 | 14. Sağlık Psikolojisi: Davranışsal Tıp | King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
Kaynak |
King, L.A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). McGraw-Hill Education |
1) Humphris, G.M.& Ling, M. (2000). Behavioural Sciences for Dentistry (1stEdition): Elsevier 2) Fadem, B. (2012). Behavioral Science in Medicine (Second Edition): LWW |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |