Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ KLİNİĞİ I | DEN4011266 | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulpal ve periapikal hastalıklara karşı yaklaşımı öğrenmek, hastalığa uygun tedavi şekillerini planlamak, uygulamak ve endodontide gelişen teknolojiyi takip etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endodonti kliniği alet ve ekipmanların tanınması,Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması,Anterior dişte kanal tedavisi,Premolar dişte kanal tedavisi,Molar dişte kök kanal tedavisi,Kök kanal tedavisinin yenilenmesi,Kanal içi post uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini planlar. | 6 | D |
2.1.Endodontide gelişen teknolojiyle birlikte yeni sistemleri ve yaklaşımları tanır. | 16, 6 | D |
3.1. Pulpal ve periapikal hastalıklara yaklaşımı öğrenebilecektir. | 11, 16, 6 | D |
4.1. Pulpal ve periapikal hasatlıkların ayırıcı tanısı karşılaştırır. | 11, 16, 6 | D |
5.1. Pulpal ve perapikal hastalıkların tedavisini uygular. | 11, 6 | D |
6.1. Endodontide gelişen teknolojiyi ve yenilikleri öğrenebilecektir. | 11, 16, 6 | D |
7.1. Endodontide kullanılan yeni sistemleri klinikte uygular. | 11, 16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endodonti kliniği alet ve ekipmanların tanınması | Dersten önce dersle ilgili teorik bilgilerin güncellenmesi |
2 | Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması | dersten önce anamnez ve tedavi planı hakkındaki notların gözden geçirilmesi |
3 | Anterior dişte kanal tedavisi | Anterior dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
4 | Premolar dişte kanal tedavisi | Premolar dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
5 | Molar dişte kök kanal tedavisi | Molar diş kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
6 | Kök kanal tedavisinin yenilenmesi | Kanal tedavisi yenilenmesi işlemi ile ilgili notların gözden geçirilmesi |
7 | Kanal içi post uygulaması | Kanal içi post uygulaması, metal post ve fiber postlar ile ilgili notların gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Pathways of the Pulp, Mosby, Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad |
Önerilen endodonti ile ilgili verilen ilgili web sitelerden faydalanılmalıdır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 120 | 1 | 120 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDODONTİ KLİNİĞİ I | DEN4011266 | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Yelda ERDEM HEPŞENOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Duygu DEĞİRMENCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulpal ve periapikal hastalıklara karşı yaklaşımı öğrenmek, hastalığa uygun tedavi şekillerini planlamak, uygulamak ve endodontide gelişen teknolojiyi takip etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endodonti kliniği alet ve ekipmanların tanınması,Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması,Anterior dişte kanal tedavisi,Premolar dişte kanal tedavisi,Molar dişte kök kanal tedavisi,Kök kanal tedavisinin yenilenmesi,Kanal içi post uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Pulpal ve periapikal hastalıkların tedavisini planlar. | 6 | D |
2.1.Endodontide gelişen teknolojiyle birlikte yeni sistemleri ve yaklaşımları tanır. | 16, 6 | D |
3.1. Pulpal ve periapikal hastalıklara yaklaşımı öğrenebilecektir. | 11, 16, 6 | D |
4.1. Pulpal ve periapikal hasatlıkların ayırıcı tanısı karşılaştırır. | 11, 16, 6 | D |
5.1. Pulpal ve perapikal hastalıkların tedavisini uygular. | 11, 6 | D |
6.1. Endodontide gelişen teknolojiyi ve yenilikleri öğrenebilecektir. | 11, 16, 6 | D |
7.1. Endodontide kullanılan yeni sistemleri klinikte uygular. | 11, 16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endodonti kliniği alet ve ekipmanların tanınması | Dersten önce dersle ilgili teorik bilgilerin güncellenmesi |
2 | Hastanın anamnezinin alınması ve tedavi planının oluşturulması | dersten önce anamnez ve tedavi planı hakkındaki notların gözden geçirilmesi |
3 | Anterior dişte kanal tedavisi | Anterior dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
4 | Premolar dişte kanal tedavisi | Premolar dişlerin kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
5 | Molar dişte kök kanal tedavisi | Molar diş kök kanal morfolojisiyle ilgili notların gözden geçirilmesi |
6 | Kök kanal tedavisinin yenilenmesi | Kanal tedavisi yenilenmesi işlemi ile ilgili notların gözden geçirilmesi |
7 | Kanal içi post uygulaması | Kanal içi post uygulaması, metal post ve fiber postlar ile ilgili notların gözden geçirilmesi |
Kaynak |
1. Pathways of the Pulp, Mosby, Cohen S, Burns RC. 2. Endodonti, Alaçam T. 3. Principles and Practice of Endodontics, Walton&Torabinejad |
Önerilen endodonti ile ilgili verilen ilgili web sitelerden faydalanılmalıdır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |