Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE VI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Semih Pala |
Dersin Amacı | "Eczacılık Mesleki İngilizce" çerçevesinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini temel alarak CEFR B2 düzeyinde iletişim kurma yetkinliğini ve ilgili kelime bilgisini kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eczacılıkta yeni uygulamalar,Eczacılıkta yeni uygulamalar ,Eczacılıkta yeni Uygulamalar,Eczacılıkta modern çözüm odakları ,Eczacılıkta modern çözüm odakları , Eczacılıkta modern çözüm odakları , Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması , Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması ,Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması,Eczacılık ve Kamu sağlığı ,Eczacılık ve Kamu sağlığı ,İlaç Endüstrisi Beklentileri,İlaç Endüstrisi Beklentileri ,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2.Farma-kimya dil hakimiyetiyle metindeki nitelikleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1.Medikal bölümler hakkında fikir sahibi olabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1. İleri düzey kimya ve eczacılık kelimelerini tanımaya başlatabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Kelime gruplarını alana göre sınıflandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.3. Herbal bitki kökenli tedaviler hakkında konuşur. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Dünya genelindeki eczacılık ve medikal alandaki gelişmeler hakkında fikir alışverişinde bulunabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1 Hasta ile yaşanan problemleri karşılaştırabilir ve çözüm yolları gösterir. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Reçete kısaltmalarını yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Hasta/eczacı bağlamında, süreci etkileyen dört P'yi analiz edebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kriz yönetimi ve hasta yönlendirme protokollerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. İlaç onay süreçlerinde yaşanan zorlukları farklı literatürlerden araştırabilir ve yargılar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.3. Medikal İngilizce anlamında Pubmed okumalarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eczacılıkta yeni uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
2 | Eczacılıkta yeni uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
3 | Eczacılıkta yeni Uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
4 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
5 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
6 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
7 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
8 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
9 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
10 | Eczacılık ve Kamu sağlığı | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
11 | Eczacılık ve Kamu sağlığı | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
12 | İlaç Endüstrisi Beklentileri | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
13 | İlaç Endüstrisi Beklentileri | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
14 | Genel Tekrar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
Kaynak |
English for Pharmacy Writing and Oral Communication 1st Edition by Miriam Diaz-gilbert /ISBN-13: 978-0781774321 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE VI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Semih Pala |
Dersin Amacı | "Eczacılık Mesleki İngilizce" çerçevesinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini temel alarak CEFR B2 düzeyinde iletişim kurma yetkinliğini ve ilgili kelime bilgisini kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eczacılıkta yeni uygulamalar,Eczacılıkta yeni uygulamalar ,Eczacılıkta yeni Uygulamalar,Eczacılıkta modern çözüm odakları ,Eczacılıkta modern çözüm odakları , Eczacılıkta modern çözüm odakları , Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması , Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması ,Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması,Eczacılık ve Kamu sağlığı ,Eczacılık ve Kamu sağlığı ,İlaç Endüstrisi Beklentileri,İlaç Endüstrisi Beklentileri ,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2.Farma-kimya dil hakimiyetiyle metindeki nitelikleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1.Medikal bölümler hakkında fikir sahibi olabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1. İleri düzey kimya ve eczacılık kelimelerini tanımaya başlatabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Kelime gruplarını alana göre sınıflandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.3. Herbal bitki kökenli tedaviler hakkında konuşur. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Dünya genelindeki eczacılık ve medikal alandaki gelişmeler hakkında fikir alışverişinde bulunabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1 Hasta ile yaşanan problemleri karşılaştırabilir ve çözüm yolları gösterir. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Reçete kısaltmalarını yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Hasta/eczacı bağlamında, süreci etkileyen dört P'yi analiz edebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kriz yönetimi ve hasta yönlendirme protokollerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. İlaç onay süreçlerinde yaşanan zorlukları farklı literatürlerden araştırabilir ve yargılar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.3. Medikal İngilizce anlamında Pubmed okumalarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eczacılıkta yeni uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
2 | Eczacılıkta yeni uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
3 | Eczacılıkta yeni Uygulamalar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
4 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
5 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
6 | Eczacılıkta modern çözüm odakları | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
7 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
8 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
9 | Eczacılıkta farklı yöntemlerin karşılaştırılması | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
10 | Eczacılık ve Kamu sağlığı | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
11 | Eczacılık ve Kamu sağlığı | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
12 | İlaç Endüstrisi Beklentileri | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
13 | İlaç Endüstrisi Beklentileri | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
14 | Genel Tekrar | İlgili sayfa ve ünitenin çalışılması |
Kaynak |
English for Pharmacy Writing and Oral Communication 1st Edition by Miriam Diaz-gilbert /ISBN-13: 978-0781774321 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |