Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL İSTATİSTİK | PCG2111108 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel istatistiksel kavramları anlamak, öğrencileri çıkarımsal istatistiklere hazırlamak, istatistiksel anlamlılığın anlamını kavramak, hipotez testi yapmak, istatistiksel test sonuçlarını yorumlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar,Temel kavramlar-Frekans,Konum,Dağılım,Şekil,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),Hipotez testi (Tek örneklem t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistikteki temel kavramları ve terimleri açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
2. konum istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
3. Dağılım istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
4. Korelasyon istatistiklerinin ne zaman kullanıldığını ve iki değişkenli ilişkinin anlamını açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
5. Hipotez testini açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
6. Verilen veriler için hangi istatistiksel testin kullanılacağına karar verir | 12, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar | Dersin içerik tanıtımı |
2 | Temel kavramlar-Frekans | Ödev |
3 | Konum | Ödev |
4 | Dağılım | Ödev |
5 | Şekil | Ödev |
6 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
7 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
8 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
9 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
10 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
11 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
12 | Hipotez testi (Tek örneklem t testi) | Ödev |
13 | Hipotez testi (bağımsız grup t testi) | Ödev |
14 | Hipotez testi (bağımsız grup t testi) | Ödev |
Kaynak |
1. Bruce THOMPSON (2006). Foundations of Behavioral Statistics: An insight-based approach. The Guilford Press.
2. Neil J. SALKIND (2000). Statistics for People Who Hate Statistics. Sage.
3. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | X | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | X |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | X | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | X |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL İSTATİSTİK | PCG2111108 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel istatistiksel kavramları anlamak, öğrencileri çıkarımsal istatistiklere hazırlamak, istatistiksel anlamlılığın anlamını kavramak, hipotez testi yapmak, istatistiksel test sonuçlarını yorumlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar,Temel kavramlar-Frekans,Konum,Dağılım,Şekil,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),Hipotez testi (Tek örneklem t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistikteki temel kavramları ve terimleri açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
2. konum istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
3. Dağılım istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
4. Korelasyon istatistiklerinin ne zaman kullanıldığını ve iki değişkenli ilişkinin anlamını açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
5. Hipotez testini açıklar | 12, 16, 6, 9 | A, E |
6. Verilen veriler için hangi istatistiksel testin kullanılacağına karar verir | 12, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar | Dersin içerik tanıtımı |
2 | Temel kavramlar-Frekans | Ödev |
3 | Konum | Ödev |
4 | Dağılım | Ödev |
5 | Şekil | Ödev |
6 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
7 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
8 | İki Değişkenli İlişkiler | Ödev |
9 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
10 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
11 | İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı) | Ödev |
12 | Hipotez testi (Tek örneklem t testi) | Ödev |
13 | Hipotez testi (bağımsız grup t testi) | Ödev |
14 | Hipotez testi (bağımsız grup t testi) | Ödev |
Kaynak |
1. Bruce THOMPSON (2006). Foundations of Behavioral Statistics: An insight-based approach. The Guilford Press.
2. Neil J. SALKIND (2000). Statistics for People Who Hate Statistics. Sage.
3. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | X | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | X |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | X | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | X |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07