Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | PCG2210249 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim alanında Bilimsel Araştırma Yöntem ve tekniklerini nicel, nitel ve karma yaklaşımlar olarak ortaya koyan ve öğrencilerine araştırma yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu,Dil Çalışmalarındaki Değişkenler,Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik,İçsel geçerlilik,İçsel geçerlilik,Dış geçerlilik,Veri toplama yöntemleri,Veri toplama yöntemleri,Araştırma Tasarım Türleri ,Araştırma Tasarım Türleri,geçerlik güvenirlik kavramları,Nitel araştırma,Nitel araştırma ,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders sonunda, öğrenci araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri tanımlar. | 12, 16, 8 | A |
Nicel, nitel ve karma araştırma desenlerini kavrar. | 10, 16, 9 | F |
Araştırma sürecini yönetir (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama) | 10, 14, 16, 9 | F |
Veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir Veri analizi yapar | 10, 13, 14, 16, 9 | F |
Bilimsel kaynaklara ve ilgili veri tabanlarına erişir | 10, 14, 16, 9 | F |
Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Araştırma ilkelerine uygun inceleme ve araştırma raporu hazırlar | 10, 14, 16, 9 | F |
Eğitimde aksiyon (eylem) araştırma önerisi örneği hazırlar | 10, 13, 14, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu | MacKey ve Gass (2016). S. 3-19, PowerPoint sunusu hazırlama |
2 | Dil Çalışmalarındaki Değişkenler | MacKey ve Gass (2016). S. 150-157, PowerPoint sunusu hazırlama |
3 | Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 150-160, PowerPoint sunusu hazırlama |
4 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
5 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
6 | Dış geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 171-179, PowerPoint sunusu hazırlama |
7 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 52-57, PowerPoint sunumu hazırlama |
8 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 57-70, PowerPoint sunusu hazırlama |
9 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 188-198, PowerPoint sunumu hazırlama |
10 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 198-202, PowerPoint sunusu hazırlama |
11 | geçerlik güvenirlik kavramları | MacKey ve Gass (2016). S. 180-183, PowerPoint sunumu hazırlama |
12 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 215-225, PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 225-230, PowerPoint sunusu hazırlama |
14 | araştırma önerisi hazırlama | MacKey ve Gass (2016). S. 6-19, PowerPoint sunumu hazırlama |
Kaynak |
1. Mackey, A., & Gass, S. M. (2021). Second Language Research: Methodology and Design. Routledge. 2. Platridge, B. & Phakiti, A. (2016). Research methods in applied linguistics: A practical source. Bloomsbury. 3. Brown, J. D. (1995). Understanding research in second language learning. Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | PCG2210249 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim alanında Bilimsel Araştırma Yöntem ve tekniklerini nicel, nitel ve karma yaklaşımlar olarak ortaya koyan ve öğrencilerine araştırma yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu,Dil Çalışmalarındaki Değişkenler,Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik,İçsel geçerlilik,İçsel geçerlilik,Dış geçerlilik,Veri toplama yöntemleri,Veri toplama yöntemleri,Araştırma Tasarım Türleri ,Araştırma Tasarım Türleri,geçerlik güvenirlik kavramları,Nitel araştırma,Nitel araştırma ,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders sonunda, öğrenci araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri tanımlar. | 12, 16, 8 | A |
Nicel, nitel ve karma araştırma desenlerini kavrar. | 10, 16, 9 | F |
Araştırma sürecini yönetir (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama) | 10, 14, 16, 9 | F |
Veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir Veri analizi yapar | 10, 13, 14, 16, 9 | F |
Bilimsel kaynaklara ve ilgili veri tabanlarına erişir | 10, 14, 16, 9 | F |
Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Araştırma ilkelerine uygun inceleme ve araştırma raporu hazırlar | 10, 14, 16, 9 | F |
Eğitimde aksiyon (eylem) araştırma önerisi örneği hazırlar | 10, 13, 14, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu | MacKey ve Gass (2016). S. 3-19, PowerPoint sunusu hazırlama |
2 | Dil Çalışmalarındaki Değişkenler | MacKey ve Gass (2016). S. 150-157, PowerPoint sunusu hazırlama |
3 | Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 150-160, PowerPoint sunusu hazırlama |
4 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
5 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
6 | Dış geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 171-179, PowerPoint sunusu hazırlama |
7 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 52-57, PowerPoint sunumu hazırlama |
8 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 57-70, PowerPoint sunusu hazırlama |
9 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 188-198, PowerPoint sunumu hazırlama |
10 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 198-202, PowerPoint sunusu hazırlama |
11 | geçerlik güvenirlik kavramları | MacKey ve Gass (2016). S. 180-183, PowerPoint sunumu hazırlama |
12 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 215-225, PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 225-230, PowerPoint sunusu hazırlama |
14 | araştırma önerisi hazırlama | MacKey ve Gass (2016). S. 6-19, PowerPoint sunumu hazırlama |
Kaynak |
1. Mackey, A., & Gass, S. M. (2021). Second Language Research: Methodology and Design. Routledge. 2. Platridge, B. & Phakiti, A. (2016). Research methods in applied linguistics: A practical source. Bloomsbury. 3. Brown, J. D. (1995). Understanding research in second language learning. Cambridge University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |