Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları arasında, ilgili kavramların, teorilerin ve derste sunulan konular ile alakalı olarak yapılan araştırmaların anlaşılması ve öğrenilmesi yer almaktadır. İnsan başkalarıyla pek çok farklı durumda etkileşime girer ve insan yaşamı sosyal bir bağlamda gelişir (yani değişime tabidir). Bir alan olarak sosyal psikoloji, diğer insanların bireyin düşüncelerini, duygularını ve davranışlarını nasıl şekillendirdiğini inceler. Bu derste saldırganlık, araştırma yöntemleri, tutumlar, grup süreçleri, fedakarlık ve sosyal etki gibi konular incelenmektedir. Öğrencilerin sosyal psikoloji ile tanışması, sosyal psikolojiyle ilgili olguların günlük yaşamlarını nasıl etkilediğine dair eleştirel bir yaklaşımın paylaşılması amaçlanır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; BÖLÜM 1 Sosyal Psikolojiye Giriş,BÖLÜM 2 Metodoloji: Sosyal Psikologlar Nasıl Araştırma Yaparlar?,BÖLÜM 3 Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Hakkında Nasıl Düşünüyoruz,BÖLÜM 4 Sosyal Algı: Diğer İnsanları Nasıl Anlıyoruz,BÖLÜM 5 Benlik: Sosyal Bir Bağlamda Kendimizi Anlamak,BÖLÜM 6 Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı: Uyumsuzluğun Azaltılmasının Maliyetleri ve Faydaları,BÖLÜM 7 Tutum ve Tutum Değişimi: Düşünceleri ve Duyguları Etkilemek,BÖLÜM 8 Uygunluk: Davranışı Etkilemek,BÖLÜM 9 Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,BÖLÜM 10 Kişilerarası Çekicilik: İlk İzlenimlerden Yakın İlişkilere,BÖLÜM 11 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder?,BÖLÜM 12 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz?,BÖLÜM 13 Önyargı: Sebepler, Sonuçlar ve Çareler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlar, kavramlararası farkları ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenci sosyol psikolojinin tarihsel gelişimini özetler. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenci bireyi etkileyen toplum ve kültür arası ilişkileri kavrar. | 10, 16, 9 | A |
4. Öğrenci toplumun temel işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Öğrenci temel sosyol psikolojik olguları tanır. | 10, 16, 9 | A |
6. Öğrenci birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | BÖLÜM 1 Sosyal Psikolojiye Giriş | Haftalık Okuma |
2 | BÖLÜM 2 Metodoloji: Sosyal Psikologlar Nasıl Araştırma Yaparlar? | Haftalık Okuma |
3 | BÖLÜM 3 Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Hakkında Nasıl Düşünüyoruz | Haftalık Okuma |
4 | BÖLÜM 4 Sosyal Algı: Diğer İnsanları Nasıl Anlıyoruz | Haftalık Okuma |
5 | BÖLÜM 5 Benlik: Sosyal Bir Bağlamda Kendimizi Anlamak | Haftalık Okuma |
6 | BÖLÜM 6 Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı: Uyumsuzluğun Azaltılmasının Maliyetleri ve Faydaları | Haftalık Okuma |
7 | BÖLÜM 7 Tutum ve Tutum Değişimi: Düşünceleri ve Duyguları Etkilemek | Haftalık Okuma |
8 | BÖLÜM 8 Uygunluk: Davranışı Etkilemek | Haftalık Okuma |
9 | BÖLÜM 9 Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Haftalık Okuma |
10 | BÖLÜM 10 Kişilerarası Çekicilik: İlk İzlenimlerden Yakın İlişkilere | Haftalık Okuma |
11 | BÖLÜM 11 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder? | Haftalık Okuma |
12 | BÖLÜM 12 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz? | Haftalık Okuma |
13 | BÖLÜM 13 Önyargı: Sebepler, Sonuçlar ve Çareler | Haftalık Okuma |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Okuması |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. (2013). Social psychology (8th ed.). Boston, MA: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | X |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları arasında, ilgili kavramların, teorilerin ve derste sunulan konular ile alakalı olarak yapılan araştırmaların anlaşılması ve öğrenilmesi yer almaktadır. İnsan başkalarıyla pek çok farklı durumda etkileşime girer ve insan yaşamı sosyal bir bağlamda gelişir (yani değişime tabidir). Bir alan olarak sosyal psikoloji, diğer insanların bireyin düşüncelerini, duygularını ve davranışlarını nasıl şekillendirdiğini inceler. Bu derste saldırganlık, araştırma yöntemleri, tutumlar, grup süreçleri, fedakarlık ve sosyal etki gibi konular incelenmektedir. Öğrencilerin sosyal psikoloji ile tanışması, sosyal psikolojiyle ilgili olguların günlük yaşamlarını nasıl etkilediğine dair eleştirel bir yaklaşımın paylaşılması amaçlanır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; BÖLÜM 1 Sosyal Psikolojiye Giriş,BÖLÜM 2 Metodoloji: Sosyal Psikologlar Nasıl Araştırma Yaparlar?,BÖLÜM 3 Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Hakkında Nasıl Düşünüyoruz,BÖLÜM 4 Sosyal Algı: Diğer İnsanları Nasıl Anlıyoruz,BÖLÜM 5 Benlik: Sosyal Bir Bağlamda Kendimizi Anlamak,BÖLÜM 6 Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı: Uyumsuzluğun Azaltılmasının Maliyetleri ve Faydaları,BÖLÜM 7 Tutum ve Tutum Değişimi: Düşünceleri ve Duyguları Etkilemek,BÖLÜM 8 Uygunluk: Davranışı Etkilemek,BÖLÜM 9 Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,BÖLÜM 10 Kişilerarası Çekicilik: İlk İzlenimlerden Yakın İlişkilere,BÖLÜM 11 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder?,BÖLÜM 12 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz?,BÖLÜM 13 Önyargı: Sebepler, Sonuçlar ve Çareler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlar, kavramlararası farkları ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenci sosyol psikolojinin tarihsel gelişimini özetler. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenci bireyi etkileyen toplum ve kültür arası ilişkileri kavrar. | 10, 16, 9 | A |
4. Öğrenci toplumun temel işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Öğrenci temel sosyol psikolojik olguları tanır. | 10, 16, 9 | A |
6. Öğrenci birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | BÖLÜM 1 Sosyal Psikolojiye Giriş | Haftalık Okuma |
2 | BÖLÜM 2 Metodoloji: Sosyal Psikologlar Nasıl Araştırma Yaparlar? | Haftalık Okuma |
3 | BÖLÜM 3 Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Hakkında Nasıl Düşünüyoruz | Haftalık Okuma |
4 | BÖLÜM 4 Sosyal Algı: Diğer İnsanları Nasıl Anlıyoruz | Haftalık Okuma |
5 | BÖLÜM 5 Benlik: Sosyal Bir Bağlamda Kendimizi Anlamak | Haftalık Okuma |
6 | BÖLÜM 6 Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı: Uyumsuzluğun Azaltılmasının Maliyetleri ve Faydaları | Haftalık Okuma |
7 | BÖLÜM 7 Tutum ve Tutum Değişimi: Düşünceleri ve Duyguları Etkilemek | Haftalık Okuma |
8 | BÖLÜM 8 Uygunluk: Davranışı Etkilemek | Haftalık Okuma |
9 | BÖLÜM 9 Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Haftalık Okuma |
10 | BÖLÜM 10 Kişilerarası Çekicilik: İlk İzlenimlerden Yakın İlişkilere | Haftalık Okuma |
11 | BÖLÜM 11 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder? | Haftalık Okuma |
12 | BÖLÜM 12 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz? | Haftalık Okuma |
13 | BÖLÜM 13 Önyargı: Sebepler, Sonuçlar ve Çareler | Haftalık Okuma |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Okuması |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. (2013). Social psychology (8th ed.). Boston, MA: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | X | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | X |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07