Bu dersin amacı üniversite düzeyindeki yetişkinlerin Medya Okuryazarlığı bilincini açmak ve yeni olan bu alanda farkındalığı yükseltmek ve yayılmasına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri,Medya okuryazarlığı ve izleyici I ,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya Okuryazarlığı ve Sektör II,Medya okuryazarlığı ve sektör III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya Okuryazarlığı- haber,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam,Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
,Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Medya Okuryazarlığı bilincini geliştirir.
10, 16, 19, 37, 9
A, H
Medyanın gerçekleri kurguladığını göz önünde bulundurarak medyanın iktidar ve ideoloji üçgeninde yer aldığını ilişkilendirir.
10, 16, 19, 37
A, H
Medyanın siyasi, ekonomik ve sosyal çıkarlar doğrultusunda kurmaca haber ürettiğini ve manipülasyon yaptığını tartışır.
16, 19, 37, 9
A, H
Medya okuryazarlığı aşamalarını tartışır ve yorumlar.
10, 16, 19, 37, 9
A, H
Medya okuryazarlığını toplumsal alan ile ilişkilendirir ve yaşam boyu öğrenme kapsamında değerlendirir.
10, 16, 19, 37
A, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Medya Okuryazarlığına Giriş
-
2
Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri
Ders Kitabı
3
Medya okuryazarlığı ve izleyici I
Ders Kitabı
4
Medya okuryazarlığı ve izleyici II
Ders Kitabı
5
Medya okuryazarlığı ve sektör I
Ders Kitabı
6
Medya Okuryazarlığı ve Sektör II
Ders kitabı
7
Medya okuryazarlığı ve sektör III
Ders Kitabı
8
Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş
Ders Kitabı
9
Medya Okuryazarlığı- haber
Ders kitabı
10
Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
Ders Kitabı
11
Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam
Ders Kitabı
12
Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
Ders Kitabı
13
Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet
Ders Kitabı
14
Genel Değerlendirme
Ders tekrarları
Kaynak
Christian, S.E. (2019). Everyday Media Literacy: An Analog Guide for Your Digital Life (1st ed.).
Dünya ülkelerinde Medya Okuryazarlığı çerçevesinde gelişen disiplinler internet sayfalarında devlet tabanlı olanlardan serbest girişim web sayfalarına üniversite weblerinden bireysel internet sayfalarına kadar çevrimiçi hizmet vermekteler; bu sayfaların takip edilmesi hem eğiticiler hem de öğrenciler bakımından büyük destek sağlayacağı unutulmamalıdır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı üniversite düzeyindeki yetişkinlerin Medya Okuryazarlığı bilincini açmak ve yeni olan bu alanda farkındalığı yükseltmek ve yayılmasına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri,Medya okuryazarlığı ve izleyici I ,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya Okuryazarlığı ve Sektör II,Medya okuryazarlığı ve sektör III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya Okuryazarlığı- haber,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam,Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
,Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Medya Okuryazarlığı bilincini geliştirir.
10, 16, 19, 37, 9
A, H
Medyanın gerçekleri kurguladığını göz önünde bulundurarak medyanın iktidar ve ideoloji üçgeninde yer aldığını ilişkilendirir.
10, 16, 19, 37
A, H
Medyanın siyasi, ekonomik ve sosyal çıkarlar doğrultusunda kurmaca haber ürettiğini ve manipülasyon yaptığını tartışır.
16, 19, 37, 9
A, H
Medya okuryazarlığı aşamalarını tartışır ve yorumlar.
10, 16, 19, 37, 9
A, H
Medya okuryazarlığını toplumsal alan ile ilişkilendirir ve yaşam boyu öğrenme kapsamında değerlendirir.
10, 16, 19, 37
A, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Medya Okuryazarlığına Giriş
-
2
Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri
Ders Kitabı
3
Medya okuryazarlığı ve izleyici I
Ders Kitabı
4
Medya okuryazarlığı ve izleyici II
Ders Kitabı
5
Medya okuryazarlığı ve sektör I
Ders Kitabı
6
Medya Okuryazarlığı ve Sektör II
Ders kitabı
7
Medya okuryazarlığı ve sektör III
Ders Kitabı
8
Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş
Ders Kitabı
9
Medya Okuryazarlığı- haber
Ders kitabı
10
Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
Ders Kitabı
11
Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam
Ders Kitabı
12
Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
Ders Kitabı
13
Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet
Ders Kitabı
14
Genel Değerlendirme
Ders tekrarları
Kaynak
Christian, S.E. (2019). Everyday Media Literacy: An Analog Guide for Your Digital Life (1st ed.).
Dünya ülkelerinde Medya Okuryazarlığı çerçevesinde gelişen disiplinler internet sayfalarında devlet tabanlı olanlardan serbest girişim web sayfalarına üniversite weblerinden bireysel internet sayfalarına kadar çevrimiçi hizmet vermekteler; bu sayfaların takip edilmesi hem eğiticiler hem de öğrenciler bakımından büyük destek sağlayacağı unutulmamalıdır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.