Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | PCG4211039 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zehra BAHADIR KURUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ,Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri,Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri ,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri,Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme,Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı ,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen,Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | 9 | E |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. | 10, 21 | E |
Yaşam boyu öğrenmenin avantajlarını tanımlar. | 6 | H |
Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. | 10, 16 | E |
Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. | 16 | G |
Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar. | 16, 20 | G |
Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar. | 10, 9 | E |
Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th edition. New York, NY: RoutledgeFalmer. [ISBN: 0415494818] 2.Merriam, S. B., Caffarella, R. S., & Baumgartner, L. M. (2006). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide (3rd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass. [ISBN: 0787975885]Weekly 3. Merriam, S. B. & Bierema, L. L. (2014). Adult Learning: Linking Theory and Practice. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Kitchenham, A. (2008). The Evolution of John Mezirow’s Transformative Learning Theory. Journal of Transformative Education. Vol. 6 (2), pp. 104-123. 5. Weekly PPT study materials. |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | PCG4211039 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zehra BAHADIR KURUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ,Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri,Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri ,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri,Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme,Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı ,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen,Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | 9 | E |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. | 10, 21 | E |
Yaşam boyu öğrenmenin avantajlarını tanımlar. | 6 | H |
Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. | 10, 16 | E |
Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. | 16 | G |
Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar. | 16, 20 | G |
Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar. | 10, 9 | E |
Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th edition. New York, NY: RoutledgeFalmer. [ISBN: 0415494818] 2.Merriam, S. B., Caffarella, R. S., & Baumgartner, L. M. (2006). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide (3rd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass. [ISBN: 0787975885]Weekly 3. Merriam, S. B. & Bierema, L. L. (2014). Adult Learning: Linking Theory and Practice. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Kitchenham, A. (2008). The Evolution of John Mezirow’s Transformative Learning Theory. Journal of Transformative Education. Vol. 6 (2), pp. 104-123. 5. Weekly PPT study materials. |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |