Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilere grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgi, beceri, tutum ve anlayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grubun Doğası ve Yapısı,Grubun Doğası ve Yapısı,Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi,Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik,Grup Türleri ,Grubun Planlanması ve Oluşturulması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması,Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması,Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme,Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri,Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı,Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmada uygulama aşamasında uygulama esaslarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Grupla psikolojik danışma uygulamalarındaki temel yardım becerilerinin neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Grupla psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan çeşitli teknikleri örneklendirir. | 10, 16, 9 | C |
Farklı kuramsal temellere dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının temel özelliklerini ve uygulama prosedürlerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında psikolojik yardım hizmetleri kapsamında uygulanan farklı grup uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1- 20 |
2 | Grubun Doğası ve Yapısı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1-21 |
3 | Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 25-45 |
4 | Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
5 | Grup Türleri | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
6 | Grubun Planlanması ve Oluşturulması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 91-120 |
7 | Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 123-139 |
8 | Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
9 | Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 143-159 |
10 | Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 163-176 |
11 | Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 179-198 |
12 | Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 201-247 |
13 | Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 251-280 |
14 | Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 283-308 |
Kaynak |
Demir, A. & Koydemir, S. (2017) Grupla psikolojik danışma (7. baskı). Ankara: Pegem. |
Acar, V. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (12. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Corey, G. (2011). Theory and practice of group counseling (8th Edition). USA: Brooks Cole |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilere grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgi, beceri, tutum ve anlayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grubun Doğası ve Yapısı,Grubun Doğası ve Yapısı,Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi,Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik,Grup Türleri ,Grubun Planlanması ve Oluşturulması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması,Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması,Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme,Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri,Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı,Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmada uygulama aşamasında uygulama esaslarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Grupla psikolojik danışma uygulamalarındaki temel yardım becerilerinin neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Grupla psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan çeşitli teknikleri örneklendirir. | 10, 16, 9 | C |
Farklı kuramsal temellere dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının temel özelliklerini ve uygulama prosedürlerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında psikolojik yardım hizmetleri kapsamında uygulanan farklı grup uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 10, 16, 9 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1- 20 |
2 | Grubun Doğası ve Yapısı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1-21 |
3 | Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 25-45 |
4 | Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
5 | Grup Türleri | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
6 | Grubun Planlanması ve Oluşturulması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 91-120 |
7 | Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 123-139 |
8 | Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87 |
9 | Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 143-159 |
10 | Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 163-176 |
11 | Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 179-198 |
12 | Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 201-247 |
13 | Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 251-280 |
14 | Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar | Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 283-308 |
Kaynak |
Demir, A. & Koydemir, S. (2017) Grupla psikolojik danışma (7. baskı). Ankara: Pegem. |
Acar, V. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (12. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Corey, G. (2011). Theory and practice of group counseling (8th Edition). USA: Brooks Cole |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |