Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | PDR2275420 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 5, 9 | B, C, E, L |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 5, 9 | B, C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Kolektif. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi El Kitabı. Grafiker Yayınları.
Kılınç, M. ve Keçeci-Kurt, S. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Güven, İ. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Akyüz, Y. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Şanal, M. ve Alaca, E. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi Orta Asya’dan Günümüze. Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK EĞİTİM TARİHİ | PDR2275420 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder. | 5, 9 | B, C, E, L |
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar. | 5, 9 | B, C, E, L |
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. | 5, 9 | B, C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk Türk Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Selçuklularda Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Tek Parti Döneminde Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Tevhid-i Tedrisat | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Köy Enstitüleri | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Çok Partili Hayat ve Eğitim | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Kolektif. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi El Kitabı. Grafiker Yayınları.
Kılınç, M. ve Keçeci-Kurt, S. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Güven, İ. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Akyüz, Y. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Şanal, M. ve Alaca, E. (Son Basım). Türk Eğitim Tarihi Orta Asya’dan Günümüze. Pegem Akademi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | X | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04